کد خبر: 4645| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۶ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۳۶:۰ | تعداد بازدید: ۷۶۸۲

شانزدهمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این کمیسیون و کمیته راهبردی برگزار شد.
در این جلسه شیوه نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متضمن حق و تکلیف برای مردم مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
در ابتدای این جلسه حسین انتظامی دبیر کمیسیون گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید این کمیسیون است، فراهم کردن امکان دسترسی سریع و بدون تبعیض عموم به آن ها است.
وی افزود: نبود دسترسی بدون تبعیض به مصوبات عمومی موجب ایجاد انواع رانت های اطلاعاتی و نابرابری های اجتماعی از جمله نابرابری در دستیابی به فرصت های اقتصادی اشتغال و آموزش می شود.
انتظامی گفت: تاکنون ٨ شیوه نامه در جلسات کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است که ٤ مورد آن پس از تایید رئیس جمهور محترم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ شده است.
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: تاکید ماده ٥ قانون که اعلام می کند «موسسات عمومی مکلفند اطلاعات موضوع این قانون را در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض در دسترس مردم قرار دهند» بیانگر روح این قانون است و راه را بر بهانه جویی می بندد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری، رضا طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، حسین انتظامی دبیر کمیسیون و حسام الدین آشنا، باقر انصاری، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، سعیدرضا عاملی و نصرالله جهانگرد به عنوان اعضای کمیته راهبری حضور داشتند.
منبع: وزارت فرهنگ  وارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7