کد خبر: 25196| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۵۱

دکتر محمدحسین ساعی عضو شورای فرهنگ عمومی بر نامگذاری روزی در تقویم رسمی کشور برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی با موضوع خدمت تاکید کرد
به گزارش  مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدحسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور وی تأکید کرد: ما با یک واقعه بی‌همتا حداقل در چند دهه اخیر مواجه هستیم. راجع به شخصیت آیت‌الله رئیسی که به نظرمن نقطه متمایزی از بقیه شهدایی که هرکدام یک برتری و یک جنس متمایزی داشتند. حضرت آقا تعبیر بلندی داشتند این بقیه شهدا به خاطر مجاورت‌شان با آیت‌الله رئیسی به این درجه رسیدند. این تعبیر، تعبیر عجیبی است از رهبر معظم انقلاب می‌بینیم.

دکتر ساعی در ادامه اضافه کرد: تعبیری که برخی از دانشمندان علوم اجتماعی داشتند که در لحظاتی مستقیماً حضور خدا را در تاریخ و جامعه می‌بینیم با یک چنین وضعیتی مواجه هستیم و یک وضعیت فراعادی است و این را درک کنیم و اگر می‌خواهیم کاری در این راستا انجام دهیم بایستی متناسب با آن کاری پیش برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نکته مهمی که در این میان وجود دارد به نظرمن اگر این روز را نامگذاری کنیم از الان راجع به مناسبت به گونه‌ای نامگذاری بشود امکان ایجاد یک مناسک جدّی در سالگرد ایشان وجود داشته باشد. در سالگرد شهید رجایی و باهنر هفته دولت را قرار دادیم و در هفته دولت بخش‌های مختلف دولت ارزیابی می‌شوند و بهترین جوایز در این هفته اختصاص داده می‌شود.

دکتر ساعی در ادامه اضافه کرد:  متناسب با هر نامگذاری باید به مناسک مرتبط با آن هم فکر شود. یعنی در واقع اگر می‌خواهیم نامگذاری روی فضای خدمت باشد، باید  یک جمع و اتفاق بزرگ از افراد دخیل در خدمت وارد شوند و آن روز را با مناسک بزرگ در دستور کار قرار دهیم. به نظرمن باید به این نکات به صورت جدّی فکر کنیم و برای آنها تمهیدات مناسبی بیندیشیم.

وی با اشاره به اینکه باید نتایج نظرسنجی و مشوش‌گران اذهان عمومی هر دو در جامعه تبیین شوند، افزود: به نظرمن با یک وضعیت هوشمندانه این نظرسنجی را کامل منتشر کنید. اتفاقی که برخی از دوستان که می‌توان تعبیر نامرد هم راجع به آنها به کار برد قصه ارزش‌ها و نگرش‌ها انجام دادند که مورد اطمینان قرار گرفتند و چیزهایی که نباید منتشر می‌کردند تلاش کردند به صورت بدی منتشر کنند. اصلاً این نتایج با آن نتایج نمی‌خواند برخی از چیزهایی که به صورت شیطانی می‌خواستند آنها در جامعه منتشر کنند و اذهان را به هم بریزند. وقتی آن نتایجی که به خصوص آن جامعه‌شناسان روی آن تأکید می‌کردند با نتایج این نظرسنجی کنار هم قرار می‌دهیم تفاوت‌هایی ایجاد می‌شود یک چارچوب نظری ایجاد شود هر دو را توأمان با هم توضیح دهد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: من پیشنهاد می‌کنم حتی شاید قبل از اعلام نامگذاری، با یک فرآیند خوبی نتایج این نظرسنجی هم در اختیار مردم قرار می دهیم.

منبع:روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7