کد خبر: 25195| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۵۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۳۶

مساله فرهنگ با اقتصاد گره خورده است و اگر مردم از نظر اقتصادی اقناع بشوند و بدانند که آیت‌الله رئیسی چه خطرهایی را در این راه پذیرفتند، مسائل فرهنگی هم برای مردم بهتر مشخص می‌‌شود
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه هشتصدو بیست و یکم شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید رئیسی از طعنه ها و مواردی که صحت نداشت و به گونه غیرمناسبی در جامعه نشر داده می‌شد، آزاد بودند.

وی افزود: برخی از این موارد به حوزه فرهنگ ارتباط داشت که البته قسمت عمده این موارد شامل حوزه اقتصاد می‌شد اما قسمت فرهنگی در ماه‌های اخیر پررنگ شده بود.

خزعلی بیان کرد: وزیر فرهنگ هم شاهد هستند که چندبار آیت‌الله رئیسی مطرح می‌‌کردند که گاهی اوقات جوی مانند شرایط شهید بهشتی ایجاد می‌کردند و خاطره‌ای را بازگو می‌کردند که زمان ریاست دادگستری عکسی از شهید بهشتی را روی میز خود گذاشته بودند که برخی از جوانان انقلابی اعتراض می‌کردند که چرا این‌عکس را روی میزم گذاشته‌ام.

معاون‌امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مساله اقتصاد و طعنه‌هایی که به ایشان زده می‌شد وقتی به آمار بانک جهانی و آمار اقتصادی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اگر مانند دوره قبل پیش می‌رفت طبق پیش‌بینی‌ها دلار به قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.


وی ادامه داد: ما فرهنگی هستیم ولی مساله فرهنگ با اقتصاد گره خورده است و اگر مردم از نظر اقتصادی اقناع بشوند و بدانند که آیت‌الله رئیسی چه خطرهایی را در این راه پذیرفتند، مسائل فرهنگی هم برای مردم بهتر مشخص می‌‌شود.

خزعلی تاکید کرد: در مساله فسادستیزی حساسیتی که برای جلوگیری و شناسایی داشتند مساله کمی نیست و تعداد زیادی از مدیران این حوزه به دلیل اینکه کارکرد مدنظر را نداشتند تغییر کردند.

معاون امور زنان و خانواده گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه فسادستیزی نمایان‌نمی‌شود ولی مساله چای دبش و فولاد مبارکه که مربوط به دولت قبل بوده و اخبار ان هم به صورت واقعی ارائه نمی‌شود بزرگنمایی می‌شود.

وی گفت: مساله ۲۰-۳۰ که دائما آیت‌الله رئیسی را متهم می‌کردند که در پی پیاده کردن آن است ولی همه شاهد بودیم‌که در همان هفته‌های اول ابلاغ ۲۰-۳۰ که به مدارس انجام شده بود و به صورت غیر علنی قرار بود اجرا شود  در صورتی که سال ۹۶ مقام‌ معظم رهبری گفته بودند باید از آن جلوگیری شود را در همان هفته‌های ابتدای فعالیتشان آن را لغو کردند.

خزعلی افزود: همه برنامه‌ها بر مبنای این بوده که با سند ۲۰-۳۰ مقابله شود ولی متاسفانه شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان مورد این اتهام قرار می‌گرفتند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برخی از اسناد بین‌المللی شهید امیرعبدالهیان را منتشر می‌کردند که در حال اجرای سند ۲۰-۳۰ هستند و در همین راستا به مناظره بنده هم اشاره می‌کردند، در صورتی که آن مناظره در مورد رویکردهای بین‌المللی بود که وقتی در عرصه بین‌المللی بررسی می‌کنیم همه به سند ۲۰-۳۰ عمل می‌کنند

منبع:روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7