کد خبر: 23272| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۷ مهر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰:۸:۰ | تعداد بازدید: ۴۵۴

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابلاغ مصوبه اخیر رییس جمهور در خصوص «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور»، آن را اقدامی عالمانه و صحیح در راستای ایجاد یک وحدت رویه در حوزه سنجش آموزش کشور دانست.
دکتر علیرضا منادی سفیدان خود را یکی از موافقان این مصوبه اعلام کرد و اظهار داشت: تصویب چنین مصوبه‌ای در راستای یکپارچه شدن کل حوزه سنجش، پذیرش، ارزیابی و ارزشیابی مدارک آموزشی در کشور، کاری بسیار علمی، مناسب و مفید خواهد بود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، در حال حاضر متاسفانه یکسری اختلاف رویه‌ها در سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش در حوزه آموزش و مباحث مربوطه در سطح کشور وجود دارد، افزود: به طورحتم با تشکیل یک سازمان جدید ملی و متمرکز، کل حوزه سنجش و آموزش، ارزیابی و ارزشیابی مدارک در کشور یکپارچه خواهد شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه، در حال حاضر رتبه‌بندی دانش آموختگان در نظام آموزش عالی کشور یک حلقه گمشده است، اظهار داشت: با تشکیل چنین سازمان جدیدی بسیاری از پراکنده کاری‌ها و تصمیمات جزیره‌ای مدیریت خواهد شد.
دکتر منادی سفیدان، تشکیل سازمان جدید سنجش را به منظور یکپارچه‌سازی حوزه آموزش و مسائل مربوطه بین همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های درگیر و البته پیروی از استانداردهای صحیح علمی، کاری عالمانه دانست.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7