کد خبر: 10343| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۸ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۸۸۸۷

وزیر آموزش‌ و پرورش در پیامی، از پزشکان، پرستاران و کارکنان کادر درمانی کشور به دلیل تلاش مضاعف جهت پیشگیری و کنترل و مقابله با کرونا ویروس جدید، قدردانی کرد.
مهندس محسن حاجی میرزایی، با ارسال پیامی از پزشکان، پرستاران و کارکنان کادر درمانی که این روزها در خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی مردم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به طور شبانه روز تلاش و از جان و زندگی خود می گذرند و برای درمان بیماران با وجود همه شرایط سخت و تهدیدها کوشش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام وزیر آموزش ‌و پرورش به شرح زیر است:

به نام حضرت دوست

پرستاران، پزشکان و کارکنان محترم درمانی کشور
اجازه می‌ خواهم امروز نه به ‌عنوان وزیر آموزش ‌و پرورش، بلکه به‌ عنوان یک معلم، یا نماینده معلمان، چند سطری به ‌منظور سپاس از حضور خستگی ‌ناپذیرتان در خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی مردمی بنویسم که به‌ وقت نجات جانشان، نه از دینشان می‌ پرسید و نه حتی از ملیتشان.

در این روزهایی که نه دستی به دوستی و نه آغوشی به گرمی نمی‌ تواند حتی برای عزیزترین عزیزان باز شود، در این روزهایی که همچون مسیح (ع) بی‌پروا دست شفا به‌ سوی بیماران دراز می ‌کنید و پذیرایشان هستید به قیمت جان!

می ‌خواهم به بهانه سپاس از شما که بی ‌نیاز از این سپاس هستید برای شاگردان امروز مدرسه، نانوشته‌ هایی از عشق و مسئولیت در حرفه شما را ثبت و یادآوری کنم.

خاطرتان هست وقتی می ‌پرسیدم می‌خواهید چه کاره شوید، چگونه با شوق و با انگشتی اشاره به آسمان می‌ گفتید: دکتر، پرستار.

و امروز به ‌یقین می‌ توانم بگویم که این موهبت و مسئولیت اگرچه از پی سال‌ ها تلاش خستگی ‌ناپذیرتان به‌ دست‌ آمده اما به ‌یقین برداشتن درد از دل دردمندان و پرستاری ‌شان تا پای جان! مسئولیتی نبوده که خداوند به بهای آموختن کتاب و جزوه به شما هدیه کند؛ بلکه بی‌ گمان، انگشتی از آسمان به شما اشاره ‌کرده! شما برگزیده‌ شده ‌اید برای همین روزهای سخت! برای همین روزهای تنهایی و برای روزهایی که انسان در جستجوی رحمت الهی در زمین دست به آسمان است و امیدوار!

بگذارید برایتان بنویسم؛ فرزندان عزیز ایران، صبر و استقامتتان، پایداری و مقاومتتان، گذشت و فداکاری ‌تان در این روزهای سخت، هر گز فراموشمان نمی ‌شود، امروز، روز سخت امتحان است و شما به فضل الهی و دعای همه ما، از این امتحان الهی نیز سربلند و سلامت بیرون خواهید آمد.

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7