کد خبر: 6496| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۷۴۳۳

وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان اظهارکرد:‌ دانشگاه فرهنگیان معلمانی را باید تربیت کند که در تراز سند تحول بنیادین باشند چراکه نقطه آغاز اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است و معلم باید بتواند دانش آموزان را برای محیط‌های اجتماعی تربیت کند و در برابر پرسشگری دانش آموزان راه‌کارهای مؤثری داشته باشد.
 
محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان که در مرکز شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان اهمیت و اعتبار زیادی دارد و قلب آموزش‌وپرورش در دانشگاه فرهنگیان می‌تپد و رمز و میزان موفقیت نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان رقم می‌خوردبنابراین اگر حال دانشگاه فرهنگیان خوب باشد حال آموزش‌وپرورش خوب است. همچنین بار سنگین تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سنجیده و دقیق سند تحول بنیادین بر دوش دانشگاه فرهنگیان است.
وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه اضافه کرد: هشت محور در برنامه‌های مدنظرم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه دادم که در بیش از نیمی از اهداف و آرمان‌ها باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.
حاجی میرزایی مهم‌ترین مأموریت دانشگاه فرهنگیان را تربیت نیروی انسانی موردنیاز وزارت آموزش‌وپرورش دانست و گفت: مجرای ورود به آموزش‌وپرورش دانشگاه فرهنگیان است و این نقش بسیار مهمی است که ضرورت‌ها و الزاماتی را به ما گوشزد می‌کند.
وی افزود: معلمی که دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌کند، چه معلمی است؟ چرا باید دانشگاه فرهنگیان معلم تربیت کند و دانشگاه‌های دیگر این امکان را ندارند؟ دلیلش این است که تنها در دانشگاه فرهنگیان معلمی که در تراز سند تحول بنیادین است تربیت می‌شود و اسوه، امین و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: معلم مهم‌ترین عنصر در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است و جانشین تمام نداشتن‌ها است.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کاستی‌ها در تمام بخش‌ها قابل جبران است، اظهار کرد: از کمبود و کاستی معلم نمی‌توانیم اندکی کوتاه بیاییم.
وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: نظام آموزشی برای اینکه چتر حمایتش را در سراسر کشور گسترش بدهد توسعه کمی را پیگیری کرد و کیفیت را فدا کرد اما در دانشگاه فرهنگیان چنین نباید شود و ما در این دانشگاه از هیچ کیفیت و استانداردی کوتاه نمی‌آییملذا معلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید توانمندی‌های لازم را کسب کرده باشد.
وی بابیان اینکه اعتبار دانشگاه فرهنگیان را باید خود دانشگاه باعث شود، تصریح کرد: متأسفانه در برخی از مناطق کشور می‌خواهند به‌سرعت با داشتن زمینی دانشگاه فرهنگیان تأسیس کنند درحالی‌که عوامل دیگری همچون داشتن اعضای هیئت‌علمی توانمند بسیار مهم‌تر است.
وزیر آموزش‌وپرورش اذعان کرد سند تحول بنیادین به ساحت‌های تربیتی بسط پیدا می‌کند و ما باید ببینیم معلمی که این ساحت‌ها را می‌تواند تعلیم دهد و تربیت کند چه ویژگی‌های دارد؟ هیچی شغلی پیچیده‌تر از معلمی نیست لذا کثرت‌گرایی نیاید ما را از استاندارهای که داریم عدول دهد و اگر کاری شریف‌تر و عمیق‌تر از معلمی بود خداوند پیامبران را برای آن مبعوث می‌کرد و فلسفه دانشگاه فرهنگیان تربیت چنین معلمی است.
وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: استانداردها را به جد مراقبت کنید و اگر استاندارد غلطی داریم آن‌ها را اصلاح کنیم چراکه به دنبال معلمی هستیم که تحکیم نقش الگویی داشته باشد.
وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه معلمان و مدیران نیازمند آموزش هستند، گفت: تغییر در هر جز نظام تعلیم و تربیت مستلزم گذشت زمان است و پیشران تحول دانشگاه فرهنگیان است.
حاجی میرزایی در پایان تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان افرادی را باید تربیت کند که در تراز سند تحول بنیادین باشند چراکه نقطه آغاز اجرای سند تحول دانشگاه فرهنگیان است و معلم باید بتواند دانش آموزان را برای محیط‌های اجتماعی تربیت کند و در برابر پرسشگری دانش آموزان راه‌کارهای مؤثری داشته باشد و برای خروج از استیصال و انزوا به دانش آموزان کمک کند و به آنان مصونیت ببخشد.
منبع: روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7