کد خبر: 9939| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۹۰

استاندار بوشهر گفت: از سال ۱۳۹۶نرخ بیکاری در این استان سیر کاهشی داشته و جزو استان‌های تک رقمی است.
دکتر عبدالکریم گراوند سه‌شنبه شب در شورای اشتغال استان بوشهر افزود: براساس آمارها نرخ بیکاری این استان در فصل پاییز به ۹.۴ درصد رسید که از میانگین کشوری وضعیت مناسب‌تری دارد.
وی بیان کرد: هرچند نرخ بیکاری در استان بوشهر تک رقمی شده‌است اما ظرفیت این استان بیش از این است و باید شرایط بهتری داشته باشد و برای رسیدن به بهترین‌ها استفاده بیشتر از توانمندی‌های موجود در این استان ضروری است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر سند اقتصاد دانش‌بنیان این استان در بحث‌های کارشناسی و ستاد نقشه راه علمی کشور تصویب شده‌است و بزودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب می‌رسد و به این ترتیب بوشهر نخستین استان کشور در بخش تدوین این سند به‌ شمار می‌رود.
دکتر گراوند ادامه داد: تدوین سند اقتصاد دانش بنیان مبنایی برای توسعه هرچه بیشتر استان بوشهر خواهد بود و باید براساس این سند مسیر پیشرفت را طی کرد.
استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد در این استان گفت: خروجی پنجره واحد باید اطلاع‌رسانی شود و متولیان امر بازخورد عملیاتی این پنجره را تشریح کنند.
وی تاکید کرد: در این شرایط ورود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از جمله دریا و شیلات ضروری است و باید مورد حمایت جدی و عملی قرار گیرند تا شاهد افزایش میزان اشتغال دریا محور باشیم.
استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم کنترل نحوه پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال‌زا گفت: ضمانت‌های لازم برای جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات گرفته شده‌است و نظارت صحیحی برای اجرای دقیق طرح های مصوب و اشتغال‌زا صورت گیرد.
وی با تقدیر از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایجاد اشتغال در مناطق محروم استان بوشهر اظهارداشت: این نهاد با ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های استان موجب شتاب بخشی به توسعه شده که قابل تقدیر است.
دکتر گراوند اضافه کرد: روان‌سازی در پرداخت وام‌های اشتغال‌زا ضروری است و برخی موانع خودساخته سازمان‌های اداری را باید شکست و نباید در روند کار مردم ایجاد اختلال و وقفه شود.
استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شدت مراقبت شود دین و دنیای خودمان را برای کسی فدا نکنیم و کمک‌ها و حمایت‌های توسعه‌ای انجام شده رنگ و بوی انتخاباتی پیدا نکند هرچند به انتخابات احترام می‌گذاریم و مردم انتخاب می‌کنند. 

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7