کد خبر: 6750| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۰ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۰۱۲

سومين نمايشگاه دست‌آوردهاي اجرايي دانشگاه‌ها، موسسه‌هاي آموزشي، پژوهشي و پارك‌هاي علم و فن‌آوري با حضور دكتر محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست و با شركت جمع كثيري از روساي دانشگاه‌ها و معاونان و مديران اين سازمان در محل همين سازمان افتتاح شد.
دكتر حميد پوراصغري معاون امور علمي، فرهنگي و اجتماعي اين سازمان در سخناني اظهار داشت: پادار كردن رديفي با عنوان مديريت سبز از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و در سال‌هاي گذشته هم صد‌در‌صد اعتبارات اين حوزه را اختصاص داده‌ايم.
وي افزود: البته در سال جاري نوآوري‌هايي در همين مورد داشتيم و به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كرديم كه اعتبارات مديريت سبز هدف‌مند شده و پروژه‌هايي كه ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشند، در اولويت قرار مي‌گيرند.
به گفته دكتر پوراصغري، موضوع اهرمي كردن منابع، از راهبردهاي اصلي و اساسي سازمان برنامه و بودجه كشور تلقي مي‌شود و بحث تقويت اعتبارات مديريت سبز در بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور هم پي‌گيري مي شود تا هم در منابع عمومي صرفه‌جويي شود و هم از منابع اختصاصي دانشگاه‌ها با هدف افزايش بهره‌وري استفاده بهينه به عمل آيد.
گزارش مذكور حاكي است كه در آيين افتتاح اين نمايشگاه دكتر عيسي كلانتري معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست هم در سخنان كوتاهي گفت: بيش از ۶۰ درصد آلودگي هواي شهر تهران ناشي از تردد شش هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروي ديزلي است و اميدواريم مديران خودروساز با در نظر گرفتن اين امر و ضمن آموزش بيشتر مديران و كاركنان تحت مديريت خود، در حفظ محيط‌زيست و رعايت مصالح كشور و نيز عمل به منويات مقام معظم رهبري اهتمام لازم را داشته باشند.
وي تصريح كرد كه اگر در دانشگاه‌ها در كنار توجه به مديريت سبز، به تربيت مديران سبز هم توجه جدي و عملي شود، مي‌توان هم جلوي هدر‌رفت خاك و آب و هم در مقابل تخريب محيط‌زيست مانعي اساسي ايجاد كرد.
بر‌پايه اين گزارش سخنران ديگر اين مراسم دكتر  منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري بود كه در سخنان خود از توجه ويژه سازمان برنامه و بودجه كشور و دكتر نوبخت به اعتبارات قابل‌توجه مديرت سبز اظهار رضايت كرد و گفت:آموزش به مفهوم خاص و تخصصي در زمينه محيط‌زيست و مديريت سبز در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي را جدي مي‌گيريم.

منبع: مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7