کد خبر: 6603| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۰۷۴

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه جایزه جهانی اربعین با عکس شروع، با فیلم توسعه پیدا کرد و به سفرنامه رسید، گفت: باید مظاهر خیرخواهی و محبت امام حسین (ع) را با آثار هنری به تصویر کشید و به دنیا معرفی کرد.
دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان روز سه شنبه در آیین اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ در حال برگزاری است تصریح کرد: حدود چهار هزار اثر از ۱۹ کشور جهان به این رویداد بزرگ معنوی ارسال شده که نشانگر اقبال آن است. با داوری آثار، حدود ۱۱ کشور به عنوان برنده این دوره جایزه جهانی معرفی شدند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از آموزه های که دین مبین اسلام همواره بر آن تاکید دارد این است که انسان نباید خودبین بوده؛ بلکه باید خدا بین باشد. یکی از بزرگترین مشکلات بشر این است که دیگران را نمی تواند ببیند و خودبین است.
به گفته وی خاصیت عشق و محبت، دیگردوستی و دیگربینی است.
ترکمان خاطر نشان کرد: آنچه امام حسین (ع) را در دل آحاد مردم عزیز و برگزید در واقع عشق به آن امام همام بود که روز به روز بر این عشق افزوده می شود. 
در ادامه این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه جهانی اربعین تجلیل خواهد شد.
 منبع: ایرنا
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7