کد خبر: 7587| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۱۶

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با اشاره به پروژه جدید «جایزه ملی پژوهش در روابط خارجی» گفت: برنامه‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طبق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ترسیم شده است.
دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش گفت: کارهای پژوهشی، ما را نسبت به بسیاری از تاریکی‌ها، آشنا و روشن می‌کند و جهل را از بین می‌برد.
وی افزود: امروز بیش‌از ۸۰ اثر در نمایشگاه پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه شده که ۳۰ اثر آن مربوط به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: با ۴۳ دستگاه اجرایی و فرهنگی همکاری و تعامل خوبی داریم و در حوزه فرهنگی به دنبال گفت‌وگو با مقامات خارجی هستیم.
دکتر ابراهیمی‌ترکمان در سخنانش، تأکید کرد: برنامه‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژه در سال 99،‌ طبق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ترسیم شده است.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: امروز مفتخریم که از پروژه جدید «جایزه ملی پژوهش در روابط خارجی» رونمایی کنیم؛ با اتفاق این مهم، جایزه ملی را در روابط خارجی (سیاسی و فرهنگی) رقم می‌زنیم.
وی به انتشار تعداد 17 عنوان کتاب‌های فیروزه‌ای، 30 عنوان کتاب مطالعات منطقه‌ای، 9 عنوان دانستنی‌های رایزنان فرهنگی، بیش‌از 64 عنوان تاریخ شفاهی رایزنان فرهنگی از سال‌های دور تا امروز، بیش‌از 88 عنوان رساله‌های پایان مأموریت رایزنان فرهنگی ایران اشاره کرد.
فردا؛ برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در مشهد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین، از برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در روز سه‌شنبه (3 دی‌ماه) در مشهد مقدس خبر داد و گفت: گفت‌وگوهای فرهنگی نخبگان گام مؤثری در جهت گسترش تفاهم و تعامل و همچنین، تقویت نقش و سهم نخبگان و اندیشمندان در مسیر حل و فصل چالش‌های موجود به ویژه در مسیر روابط  فرهنگی جمهوری اسلامی ايران با سایر کشورها به شمار می‌رود.
ابراهیمی‌ترکمان بيان كرد: در همین راستا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان يك روش و شيوه نو در ديپلماسی فرهنگی اقدام به برگزاری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آفریقا، ایران و جهان عرب، آسیایی و شبه قاره کرده است.
دکتر ابراهیمی‌ترکمان ادامه داد: هدف اولیه ما پایدارسازی این گفت‌وگوها است، به این معنی که این گفت‌وگوها تداوم یابد تا با کشورهای مختلف در مسائل فرهنگی به یک فهم مشترک برسیم.
انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی بین‌المللی در وزارت علوم به ثبت رسید
وی در پایان سخنانش، از به ثبت رسیدن انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی بین‌المللی در وزارت علوم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه روابط فرهنگی استفاده کنیم و گفت‌وگوی بین ادیان مختلف و شخصیت‌های مختلف خارجی را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.
بنابر اعلام این خبر، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش امروز (دوم دی‌ماه) با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری مشترک وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار شد.
رونمايي از کتب جدیدالانتشار و الگوی جایزه ملی پژوهش، افتتاح نمایشگاه کتاب، رونمایی از تاره‌های نشر، تقدیر از پژوهشگران برتر و تقدیر از نمایندگی‌های فرهنگی برتر ایران در حوزه پژوهشی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

منبع:روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7