کد خبر: 9933| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۸۵

نخستین نشست کارگروه فرهنگی ـ بین‌الملل زنان با حضور دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میزبانی اداره توسعه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.
نخستین نشست کارگروه فرهنگی ـ بین‌الملل زنان پیش از ظهر امروز (اول بهمن‌ماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی و محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و جمعی از بانوان مشاور در دستگاه‌های اجرایی، امور بین‌الملل زنان سایر نهادها و دانشگاه‌ها و بانوان فعال و تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل در محل حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، با اشاره به رويكرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مركز ديپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ايران، گفت: اين سازمان با در اختيار داشتن 85 نمایندگی فرهنگی در 63 کشور از جهان در قالب فعاليت‏های متنوع مخاطبان خود را با گوشه‌هایی از تمدن کهن هفت هزار ساله این مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران آشنا می‌‌کند.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به فعاليت نمايندگی‌های فرهنگی ايران اشاره و تصريح كرد: رایزنی‌های فرهنگی كشورمان در خارج از كشور با هدف تعميق، توسعه و ارتقای سطح روابط فرهنگی ميان كشورها فعاليت می‌كند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه ارزشمند بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در زنان ایران به وجود آمد، تحول روحی و فکری آنان بود. از این رو پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستیم.
وی تأکید کرد: بدین ترتیب زنان ایرانی با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... حضور جدی خواهند داشت و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع از شرکت آنها در فعالیت‌های مختلف فردی و اجتماعی نیست، بلکه این فعالیت‌ها را در جهت صحیح هدایت می‌کند.
دکتر ابراهیمی‌ترکمان افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توسعه روابط فرهنگی با سایر کشورها، بيش از پيش به بانوان و نقش آنان توجه می‌کند، از این رو در نظر دارد از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی دستگاه‌های مختلف برای این مهم استفاده کند.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: نقش و جايگاه بانوان در توسعه جامعه يك نقش اساسی و تأثيرگذار است كه نبايد از آن غفلت شود.
وی در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از زمینه‌های فراوان موجود به ویژه توانمندی بانوان در تقویت فعالیت‌های فرهنگی ماندگار و اصیل، گام‌های مؤثرتری در تقویت روابط فرهنگی بین کشورها برداشته شود.
هاشمی هم در سخنان خود، با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و یکپارچه‌گی مؤسسات و نهادها در حوزه زنان در راستای حضور جدی بانوان در حوزه بین‌الملل گفت: امیدواریم با برگزاری این سلسله نشست‌ها در مسائل ارتباطات، پژوهش و فرهنگی، کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.
در ادامه این نشست، مشاورین زن دستگاه‌های اجرایی، امور بین‌الملل زنان سایر نهادها و دانشگاه‌ها و بانوان فعال و تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع:روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7