کد خبر: 6594| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۸ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۳۱

نخستین جلسه مشترک هیأت مؤسس و هیأت مدیره انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی و اجتماعی (8 مهرماه) به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
نخستین جلسه مشترک هیأت مؤسس و هیأت مدیره انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی و اجتماعی پیش از ظهر امروز (8 مهرماه) به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور اعضای هیأت مؤسس و هیأت مدیره این انجمن در حوزه رياست اين سازمان، برگزار شد.
ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، به اهمیت رویکردهای علمی در روابط فرهنگی بین‌المللی و نقش انجمن‌های علمی در برقراری و توسعه ارتباطات فرهنگی با مجامع و نهادهای علمی و فرهنگی سایر جوامع پرداخت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما نباید از دیپلماسی فرهنگی غافل شویم، چراکه بسیاری از فعالیت‏ها را منحصر به فعالیت‏های دولتی کردیم. بحث نخبگانی کردن روابط فرهنگی از دولتی شدن صرف فعالیت‌های فرهنگی ما می‌کاهد.
وی ادامه داد: باید فضایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور ایجاد کنیم که نخبگان با هم ارتباط داشته باشند و در این انجمن علمی حضور یابند.
دکتر ابراهیمی‌ترکمان با تأکید بر ایجاد برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در انجمن علمی برنامه‌ریزی روابط فرهنگی و اجتماعی گفت: ما باید با سایر کشورها در حوزه‌های مشترک فرهنگی تکیه کنیم و موضوع اصلی این انجمن «دیپلماسی علمی ـ فرهنگی» قرار گیرد.
در ادامه، اعضای هیأت مؤسس و هیأت مدیره این انجمن به ارایه نقطه نظرات خود پیرامون تولید محتوا، تأسیس اتاق فکر، شبکه‌سازی نخبگانی، مشارکت پژوهشگران و اندیشمندان، هم‌افزایی با دستگاه‌ها، انجام تحقیقات علمی و فرهنگی و ارتقای علمی روابط فرهنگی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با سایر جوامع پرداختند.

منبع: روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7