کد خبر: 4549| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۱ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۶۰۰

سرپرست وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه بندی معلمان را از فعالیت‌های اجرایی در دوره سرپرستی خود عنوان کرد و گفت: بیشترین اهتمام و تمرکز بر اجرای این طرح تا اوایل مهرماه است.
«سیدجواد حسینی» با تاکید بر اینکه در دوره سرپرستی بیشترین تلاش من انسجام سازمانی نظام عریض و طویل آموزش و پرورش است، اظهار داشت: با وجود تعطیل بودن مدارس، این وزارتخانه پرکارترین فصل را پیش رو دارد.
وی افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان جز برنامه‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش در صدر کارهای خود قرار داده است و از امروز (دهم تیرماه) ۳۵ هزار پایگاه اوقات فراغت با اجرای ۳۴ نوع فعالیت فراغتی و با رویکرد فعالیت‌های مهارتی، ورزشی، هنری و دینی آغاز به کار می‌کنند.
حسینی در خصوص ثبت نام نیز مدارس گفت: تمامی تلاش مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر این است تا ثبت نام‌ها با کیفیت و در چارچوب قانون انجام شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص پروژه مهر نیز خاطر نشان کرد: سعی بر این است به لحاظ نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و آمادگی‌هایی که مدرسه باید برای شروع مهر ماه داشته باشد، اقدامات لازم صورت گیرد تا پروژه مهر خوبی را نظاره گر باشیم.
اجرای سند تحول، مطالبه جامعه از آموزش و پرورش است
حسینی در تشریح اهداف و چشم‌انداز سند تحول بنیادین نظام آموزشی گفت: من و یا هر وزیر دیگری در دستگاه تعلیم و تربیت مبنای کار خود را سند تحول بنیادین قرار می‌دهد به دلیل اینکه پای این سند را کل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران امضا کرده‌اند و مطالبه جامعه از آموزش و پرورش است.
وی با بیان این مطلب که فعالیت‌های زیادی از سال ۸۴ و با ابلاغ رسمی این سند انجام شده است و تمامی وزرایی که بر سر کار آمده‌اند، برای اجرایی کردن مفاد سند تلاش کرده‌اند، ادامه داد: این ۶ خورده نظام راهکارها و برنامه‌های سند تحول را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین، تصویب کرده و توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: تنها خرده نظام مالی و منابع انسانی باقی مانده که مراحل تدوین و تصویب را سپری کرده و به زودی با امضای رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه ۳۷۰ برنامه برای تحقق زیرنظام های سند در طول برنامه ششم و بیش از ۳۷۰ مورد در طول برنامه هفتم طراحی شده است، تصریح کرد: بر اساس این زیرنظام ها تمامی برنامه‌ها در سطح معاونت‌های وزارتخانه مشخص است و همچنین در سطح ادارات کل آموزش و پرورش و ۷۱۷ ناحیه برنامه ریزی های لازم در خصوص اهداف دوره‌های آموزشی ابتدایی اول، دوم و متوسطه اول و دوم انجام شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کاری که ما باید انجام دهیم در ابتدا این است که برنامه‌ها در سطح مناطق به شکل تلفیقی به مدارس ابلاغ شود. بدین معنی که دیگر معاونت‌ها جدا نشود و برنامه‌ها متناسب با اهداف دوره‌های تحصیلی به مدارس اعلام شود.
حسینی با تاکید بر اینکه نظام بودجه باید مبتنی بر برنامه‌های سند تحول باشد، یادآورشد: اجرای ۶ خرده نظام مورد اشاره در این سند به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار خارج از بودجه وزارتخانه نیاز دارد که امید است بتوانیم به مرور در تحقق راهکارهای سند در مکان اصلی تعلیم و تربیت که همان مدرسه است، گام‌های بلندی برداریم. / ‏
 منبع: ایرنا
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7