کد خبر: 4718| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۳ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۱۲

رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد این سازمان باید بعد از بیست سال فعالیت در فعالیت‌ها و ماموریت‌های خود بازبینی کند تا با توجه به تغییر ذائقه و فناوری‌های نو نگاه جدیدی پیدا کند.
دکتر علیرضا کاظمی در اولین نشست هیات‌رئیسه مجامع اعضا و مربیان کشور با ابراز خرسندی از شرکت در این نشست و ابراز امیدواری برای اینکه این نشست منشا خیر، برکت و تحول در این سازمان شود گفت: در دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا هستیم که زیارت این امام بسیار توصیه و در روایات به این زیارت تاکید شده است.
او به برخی روایات درباره زیارت امام رضا اشاره کرد و گفت: کسی که به زیارت امام رضا برود پیامبر را زیارت کرده است.
رئیس سازمان دانش‌آموزی درباره شرح وظایف مجامع و مربیان کشور گفت: به‌ طور کلی در آموزش و پرورش و در سازمان دانش‌آموزی هرچه بتوانیم مشارکت دانش‌آموزان را به‌ طور موثر و ساختارمند نهادینه کنیم موفق هستیم. مجامع اعضا و مربیان تجلی مشارکت دانش‌آموران و جوهره سازمان است که یک کار گروهی و تشکیلاتی را نشان می‌دهد.
دکتر کاظمی گفت:«تلاش کنیم از خرد جمعی و همفکری دوستان استفاده و ماموریت‌ها و فعالیت‌های جدیدی را برای سازمان تعریف کنیم. نقش ما به‌ عنوان هیات‌ اندیشه‌ورز سازمان دانش‌آموزی مهم است. شما باید نقش رهبران اندیشه‌ورزی سازمان و مسیر جریان تبادل تجربیات را برعهده داشته باشید.
او ادامه داد: بعد از حدود ۲۰ سال فعالیت سازمان، می‌طلبد که یک بازبینی در فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان داشته باشیم و عقبه کار را در ۲۰ سال مرور کنیم تا نگاه جدیدی با توجه به تغییرات ذائقه و فناوری‌های نو پیدا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون آموزش و پرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامه‌ها رنج می‌برد و باید تغییرات جدی در این حوزه شکل گیرد. فعالیت‌های تشکیلاتی، گروهی و اردویی نقش بسبار مهمی در تربیت دانش‌آموزان و انتقال آداب، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه دارد و باید با ذائقه دانش‌آموزان بروز شود لذا انتظار داریم فعالیت‌های سازمان را از صفر تا صد بازبینی کنیم.
کاظمی گفت: برخی فعالیت‌ها در سازمان دانش‌آموزی باید تعطیل، برخی تعدیل، برخی تبدیل و برخی تاسیس شود. حضور دانش‌آموزان نسل چهارم در مجامع فرصتی است که برنامه‌ها را منطبق با شرایط کنیم.
رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: امروزه مهارت‌های دانش‌آموزان در زمینه ارتباطی مهم است و باید اولویت سازمان باشد. دانش‌آموزان به‌شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. آیا ساختار تعریف شده از ۲۰ سال قبل اکنون پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است؟
او ادامه داد: باید از گنجینه ارزشمند فکری سازمان که نمایندگان جمعیت حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند حداکثر استفاده را داشته باشیم.
او در ادامه به فعالیت‌های مثبت این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی از سال گذشته وارد فعالیت‌های جدید اقتصادی شده است و به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با پیگیری و تلاش‌های قائم‌مقام سازمان وارد این موضوعات شدیم که با مدیریت، این برنامه‌ها می‌تواند یک منبع درامد برای فعالیت‌های سازمان باشد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: بزرگترین چالش و آسیب سازمان دانش‌آموزی این است که فعالیت‌های سازمان در کف مدرسه ساری و جاری نیست. باید یک شبکه متصل و فعال داشته باشیم تا این فعالیت‌ها در کف مدرسه با اثربخشی زیاد ظهور و بروز داشته باشد. البته باید گفت فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در سطح مناطق خوب پیش رفته است.
منبع: وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7