کد خبر: 14576| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۴ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۵۷

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب خوانش بیانیه و گفتمان سازی است.
علیرضا کاظمی درباره اقدامات انجام شده در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: حوزه پرورشی مسوولیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است. اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد و مسوولیت دبیرخانه این کار نیز برعهده اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان قرار داده شده است.
وی افزود: اقدامات مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب از سال گذشته و بطور دقیق پس از فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شد و در نهایت یک چارچوب و آیین‌نامه‌ای تدوین و سیاست‌هایی در این راستا به استان‌ها ابلاغ شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۳۲ استان دبیر خانه بیانیه گام دوم انقلاب با مسوولیت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شکل گرفت، عنوان کرد: چارچوب فعالیت‌ها برای استان‌ها تعریف شده است و همچنین یک سری فعالیت‌هایی به صورت متمرکز و غیر متمرکز به استان‌ها واگذار شد.
کاظمی با یادآوری اینکه در استان‌ها هم اقدامات خوبی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین راهبرد خود را خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نسل جدیدی گذشته که ممکن است هیچ برداشتی  نسبت به گذشته جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.
وی افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جامعه جوان و نوجوان کشور است، بنابراین آموزش و پرورش موظف است که  آنها را با این بیانیه آشنا کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه یک بسته اقدامات در راستای بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است، گفت: سایت و کتاب‌های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به صورت الکترونیکی طراحی شده و قرار است که به زودی از این‌ها رونمایی می شود.
کاظمی اظهار داشت: همچنین کتاب هایی در رابطه با کلید واژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب نیز تدوین شده و تشکل‌های دانش آموزی نیز در این زمینه فعال هستند.
وی با بیان اینکه معاونت پرورشی آموزش و پرورش به دنبال انجام اقدامات عمقی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است، تاکید کرد: برای دانش آموزان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و همچنین اینکه زیست بوم جدیدی نیز برای نوجوانان طراحی شده که در این حوزه چه اقداماتی باید انجام شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باتوجه به یک نقشه راه براساس سیاست های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های پرورشی و فرهنگی را دنبال می کند.
به گزارش ایرنا وزیر آموزش ‌و پرورش به عنوان راهبر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب معاون پرورشی و فرهنگی را موظف کرد دبیرخانه بیانیه را در این معاونت، به‌عنوان دبیرخانه با حفظ جایگاه ستادی و فرابخشی و اجتناب حداکثری از تصدی‌گری تشکیل دهد.
محسن حاجی میرزایی در نامه‌ای به علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌مثابه منشوری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم‌ترین سند مسیر پیش‌روی انقلاب اسلامی است و پیمودن این گام، رسالت اصلی جوانانی است که تربیت آن‌ها بر عهده آموزش‌وپرورش قرار دارد، وی را موظف به تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی به‌عنوان دبیرخانه با حفظ جایگاه ستادی و فرابخشی و اجتناب حداکثری از تصدی‌گری کرد.
وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان سیاست‌گزار و هماهنگ‌کننده‌ تمامی بخش‌های تابع وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای بیانیه‌ نقش خطیری ایفا خواهد کرد.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: مجمع اندیشه‌ورز متشکل از تعدادی از جوانان انقلابی و صاحب اندیشه و تجربه در عرصه‌ تعلیم و تربیت برای تولید فکر و اندیشه‌ نو در جهت تحقق مفاد بیانیه گام دوم تشکیل شود.
وی کلید پیمودن مسیر تعیین‌ شده در بیانیه‌ گام دوم را دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های آموزش‌وپرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد. به این منظور لازم است شاخص‌های متناظر با اهداف این بیانیه در هر یک از پایه‌های تحصیلی به‌صورت دقیق و واقعی تعیین و شاخص‌های سنجش و اثربخشی آن در فواصل زمانی، مشخص شود. برنامه‌ دقیقی نیز برای پایش این شاخص‌ها در فواصل زمانی مشخص ارائه شود.
وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت فعالیت تمامی بخش‌های وزارت به‌تناسب مأموریت و ظرفیت‌های خود در تحقق اهداف بیانیه تأکید کرد و افزود: تحقق اهداف این بیانیه در هر یک از ظرفیت‌های وزارت ازجمله برنامه‌ی درسی، جذب و آموزش معلمان، دوره‌های آموزش ضمن خدمت، استعدادهای درخشان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصادیق خود را می‌یابد.
حاجی میرزایی ارسال گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام‌ شده به‌صورت ماهانه و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری در صورت ضرورت با مسئولیت خود را خواستار شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7