کد خبر: 18732| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۲ آبان سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۰:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۹۹۴

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت اگر روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید این افراد در تسخیر لانه جاسوسی نقش موثر داشتند که سرنوشت انقلاب را تعیین کردند.
دکتر علیرضا کاظمی در آئین نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز که صبح امروز 12 آبان ماه 1400 در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی منطقه 11 برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش‌آموز در این مراسم فرهنگی و ملی اظهار کرد: در این روز لازم است یاد و خاطره پرچم داران انقلاب اسلامی را گرامی داشت امام (ره) در این راه احیاگر بودند، ادامه دهندگان این راه جوانان و نوجوانان هستند که در آن روز با اهدای خود خود مقدمات انقلاب را فراهم کردند.
وی افزود: اگر روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید این افراد در تسخیر لانه جاسوسی نقش موثر داشتند که سرنوشت انقلاب را تعیین کردند.
کاظمی گفت: امروز یاد شهدا را گرامی‌ می‌داریم و با راه شهدا پیمان می‌بندیم، کار بزرگ شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز بسیار ارزشمند است و باید این راه را پرافتخار ادامه دهیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش یه وقایع این روزها اشاره و عنوان کرد: به تعبیر امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود که دستاوردهای بزرگی به همراه داشت. چهره دشمن و خباثت‌های امریکا را برای مردم روشن کرد همچنین چهره دوستاران انقلاب مشخص شد که پیام مهمی بود.
وی ادامه داد: هرکجا در دنیا آرامش بهم‌ می‌خورد ریشه در توطئه‌های امریکا و اسرائیل دارد، امروز وظیفه داریم از این فرصت تربیتی ارزشمند استفاده و جنایات امریکا را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم. روحیه استکبارستیزی برخاسته از قرآن است که باید در دانش‌آموزان زنده شود.
کاظمی اشاره کرد: ایمان بدون این روحیه قابل تصور نیست، شاخص انقلابی بودن داشتن روحیه استکبارستیزی است. دانش‌آموزان طلایه داران در عرصه استکبار هستند که خود را ثابت کرده اند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش مسیر زنده نگه داشتن این روحیه را آگاهی و معرفت نسبت به وقایع انقلاب دانست و تاکید کرد: شاخص موفقیت جامعه دانش‌آموزی این امر است روحیه ولایت پذیری و ولایت مداری نیز در این مسیر مهم است.
وی ضمن تشکر از تشکل‌های دانش‌آموزی توصیه کرد ۲ مساله مهم ترین ماموریت باشد؛ ارتقای بصیرت و معرفت دانش‌آموزان نسبت به انقلاب و داشتن روحیه ولایت مداری و ولایت پذیری در کنار تمام فعالیت‌های تربیتی سیاسی باید پیوست فعالیت‌ها باشد.
گفتنی است در این مراسم از تعدادی از دانش‌آموزان فعال در عرصه‌های مختلف تقدیر شد.

منبع:پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7