کد خبر: 25683| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۹ شهریور سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۷۴۷

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی اعتراض داوطلبان کنکور در جلسه آینده این شورا خبر داد و اعلام کرد: این جلسه فردا با حضور مجریان کنکور برگزار خواهد شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آثار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سنجش و پذیرش دانشجو و تدابیر شورا در پی اعتراضات که برخی از داوطلبان مطرح کرده است، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب چند هدف اصلی را پیگیری می‌کرده است که مهمترین آنها، برگشتن مرجعیت کتب درسی، تقویت نقش معلم در مدرسه و برقراری بهتری عدالت آموزشی و سهم عادلانه دهک های اقتصادی در پذیرش در دانشگاه‌ها بود.
وی ادامه داد: با دقت، اثرات مصوبه را از طریق ابزارهای مختلف رصد کرده‌ایم و اطلاعات مختلف از سازمان سنجش، پیمایش و... به دست آورده‌ایم، بر این اساس تلقی ما این است که حرکت خوبی آغاز شده است و امیدواریم این حرکت پایدار باشد، به‌زودی گزارشی درباره روند اجرای این مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و داوطلبان ارائه خواهیم داد.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اعتراض برخی از داوطلبان گفت: جلسات متعدد با معترضان برگزار شده است اعتراض‌ها دسته‌بندی شده است، بخشی‌ از اعتراض‌ها جای پیگیری دارد از مهمترین این اعتراض‌ها مربوط به همترازی و مقایسه ترازها با سال‌های مختلف است که تکلیفی بود که شورای عالی بر عهده سازمان ملی سنجش گذاشته بود و بخشی دیگر درباره دانشجویان مشغول به تحصیل است که در آزمون شرکت کرده‌اند و باعث دشواری بیشتر پذیرش داوطلبان جدید شده است.
دکتر افتخاری اعلام کرد:‌ فردا جلسه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نهادهای مسئول برگزار خواهد شد، امیدواریم در این جلسه به تصمیم‌گیری دست پیدا کنیم که نزدیکترین تصمیم به عدالت باشد و بر این اساس با همکاری دستکاه‌های اجرایی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7