کد خبر: 25227| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۸:۰ | تعداد بازدید: ۵۵۴

در سالروز بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت عمومی حلقه‌های میانی نشست «هم‌اندیشی حرکت عمومی بانوان در گام دوم انقلاب اسلامی» با همکاری ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت بانوان بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم‌الاوصیاء و با هدف بررسی موانع و راهکارهای مناسب برای تسریع حرکت عمومی از طریق حلقه‌های میانی با حضور صاحبنظران و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی زنان و خانواده برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر فهیمه فرهمندپور، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با اشاره به اینکه ما ۴۰ سال گام اول انقلاب را پیموده‌ایم و برای آزمون و خطا بیش از این فرصت نداریم، گفت: یکی از مواردی که سرعت حرکت را کم و تحصیل مطلوب را کاهش می‌دهد، موازی کاری‌هاست و خیلی پیش از این‌ها باید سرعت‌عمل‌مان را افزایش می‌دادیم، مسئله فقط این نیست که ظرفیت‌های خالی و معطل داریم بلکه ما با بحران ظرفیت‌های متداخل مواجهیم. همه جا انواع میزهای تخصصی و پروژه‌های مصوب با عناوین مشابه دیده می‌شود. باید تقاطع‌گیری کنیم تا این منابع حداقلی بتواند حداکثر عناوین را پوشش دهد و نیازهای متعدد و متنوع را دربر گیرد.
وی افزود: ما نیاز به سازوکارهایی برای هم‌افزایی علمی و عملیاتی و نیز سازوکارهایی برای شبکه‌سازی منابع انسانی داریم.
همچنین وی با اشاره به تشکیل و فعال شدن 14 میز تخصصی در ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد که تلاش شده این عناوین به نحوی متعادل، طراحی شده و به نحوی متوازن، مسائل و نیازهای زنان و خانواده را پوشش دهند. از جمله برای اولین بار «میز حکمرانی زنان» با نگاه تمدنی و متوازن در این ستاد فعال شده است.
در این نشست عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت و حجت‌الاسلام فلاح شیروانی، استاد حوزه و دانشگاه و نمایندگان سازمان های مردم نهاد و کنشگران اجتماعی مباحثی در این رابطه مطرح کردند.
در پایان نیز دکتر فرهمندپور با جمع بندی مباحث مطروحه با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص مواجهه با بیانیه گام دوم، تأکید کرد: باید ضمن توجه به عظمت دستاوردهای گذشته به امتداد راهی که در پیش رو داریم، غفلت ننماییم و بر اساس طرحی که رهبری برای پیشبرد امور زنان در یکی از دیدارها با زنان نخبه مطرح کردند، ضمن بهره‌برداری از سرمایه میراث علمی و دینی و آموزه‌های قرانی و روایی تلاش برای تبدیل آن به قانون، برنامه و اقدام، از اهمیت گفتمان سازی در این عرصه غفلت نکنیم. رهبری تأکید کردند که باید بتوانیم دیدگاه اسلام به زن و اهتمام به خانواده را به گفتمان مسلط تبدیل کنیم چرا که به فرمایش ایشان گفتمان مثل هوایی است که همه ناگزیر آن را تنفس می‌کنند. سازمان‌های مردمی و کنشگران عرصه خانواده و زنان باید در راستای گفتمان سازی بر اساس دیدگاه اسلام و تلاش برای فراگیری این گفتمان تلاش کنند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7