کد خبر: 24620| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۲:۸:۰ | تعداد بازدید: ۳۹۰

جلسه مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در روز دوشنبه 21 اسفندماه در محل فرهنگستان علوم سالن ابوریحان با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم و آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه وروابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه آیت الله علی‌اکبر رشاد خواستار توسعه و تعمیم کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره به حوزه‌های غیرعلوم انسانی نظیر فنی و مهندسی، پزشکی و علوم پایه شد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم بر جنبه‌های کاربردی نظریه‌پردازی و بین‌المللی شدن نظریات تأکید ویژه داشت.
در ادامه رؤسای دانشگاه‌ها در مورد نظریات موفق احراز شده در سال 1402 به ارائه نظر و گفتگو پرداختند.

همچنین دکتر علی‌اکبر مسگر معاون حمایت و گفتمان‌سازی هیئت ضمن ارائه فرایندهای ارزیابی و داوری به معرفی رزومه و فرایند احراز نظریه‌پردازان در سال 1402 پرداخت.

در پایان جلسه تمامی اعضا بر برگزاری منظم جلسات مجمع هیئت حمایت به صورت دو ماه یک بار تأکید کردند.
در آخرین جلسه مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره حضرت آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، دکتر خدابخش احمدی را به ریاست دبیرخانه هیئت (دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره) منصوب کرد و حکم وی در این جلسه تقدیم شد.

در این جلسه معاونان وزرا و رؤسای دانشگاه‌های (شیراز، کرمانشاه، اهواز، اصفهان) و معاونان دانشگاه‌های (پیام نور، فرهنگیان، مازندران) کشور نیز حضور داشتند.

منبع:روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگستان علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7