کد خبر: 24471| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۹:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۳۳۴

بیست و هشتمین اجلاس کشور‌های عضو گروه پنج با موضوع سلامت زنان و خانواده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر فهیمه فرهمندپور، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست سلامت معنوی در این اجلاس با تأکید بر نقش خانواده در تأمین سلامت معنوی زنان بیان کرد: سه موضوع شامل؛ «فرصت کافی برای اجرای تحقق تدریجی»، «شرایط مناسب برای کسب معرفت و تقویت ایمان و اصلاح رفتار» و بالاخره «محیطی امن از مخاطرات و آسیب‌ها»، مهمترین لوازم تحقق سلامت معنوی هستند و خانواده از بهترین وضعیت برای تحقق این سه عامل برخوردار است.

وی ادامه داد: زنان به دلیل نیاز بیشتر و قدرت مضاعف برای ارتباط عاطفی با خانواده، هم بیشترین اثرپذیری را از این ظرفیت دارند و هم بیشترین نیاز را به برخورداری از آن. به علاوه چنانچه به هر دلیلی از این فرصت محروم شوند، بیشترین آسیب‌پذیری را خواهند داشت. بنابراین مجموعه آموزه‌ها، احکام و اخلاقیات اسلام برای تأمین نیازها و حمایت عاطفی از زنان در نظام خانواده، ناظر به همین نکته جهت‌گیری شده است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان بیان کرد: البته زنان در صورت برخورداری از این منبع قابل اتکاء امنیت، آرامش و قدرت معنوی، قادر خواهند بود متقابلاً بیشترین نقش را در تولید مضاعف این آرامش و قدرت معنوی در خانواده داشته و کلید انتقال بین نسلی معنویت و سلامت معنوی باشند.

دکتر فرهمندپور همچنین در سخنرانی دیگری در مراسم اختتامیه این اجلاس با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان طبیعی‌ترین نهاد و زنان به عنوان اثربخش‌ترین معلمان و رهبران در این نهاد طبیعی و سلامت به عنوان طبیعی‌ترین و اولین حق انسان تأکید کرد: صرف نظر از احترام به مرزها برای حل مسائل مشترک کشورهای منطقه به خصوص در مسائل مرتبط با زنان و خانواده بایستی بر توسعه مرزهای فرهنگی تمرکز کرد و متکی بر آموزه‌های اسلامی مشترک در کشوهای عضو گروه 5، به پیشبرد عوامل کمک کننده و مقابله با عوامل مخاطره آمیز برای سلامت همه جانبه زنان و خانواده به شکلی هم‌افزا، هماهنگ و یکپارچه در منطقه عمل کرد.

کشورهای افغانستان، عراق، تاجیکستان، پاکستان و ایران اعضاء گروه 5 هستند و ازبکستان نیز در نوبت پیوستن به این گروه است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7