کد خبر: 23504| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۶ آبان سال ۱۴۰۲ | ساعت ۸:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۵۴۹

اولین نشست تخصصی «طلاق : چالش­ها و راهکارها» توسط ستاد زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور متخصصین حوزه مشاوره و خانواده درمانی در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سیده فاطمه محبی سرپرست ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار نرخ طلاق و شکل­‌گیری مسائل نوپدید در این حوزه نظیر برگزاری جشن طلاق بر ضرورت آگاه­‌سازی و فرهنگ­‌سازی توسط مشاورین حوزه خانواده در بین زوجین جوان و جوانان در شرف ازدواج تأکید کرد.
 
سپس در این نشست نتایج مطالعه­ علمی پژوهشی با موضوع واکاوی تجارب زیسته دختران فرزند طلاق که در آستانه ازدواج هستند، ارائه شد و پس از مباحثه و تبادل نظر اعضای محترم جلسه، مقرر شد که طرح پژوهشی با موضوع «سطح­‌بندی مشاوره­‌های روان­‌شناختی بر اساس گروه مخاطبین و حوزه­‌های موضوعی مشکلات زوجین» در دستور جلسات بعدی نشست قرار گیرد.

همچنین به این موضوع اشاره شد که این سطح­‌بندی لازم است بر اساس درگیری زوجین در سه سطح: تضادهای زناشویی، تعارضات زوجینی و آشفتگی­‌های زوجینی انجام پذیرد و مرحله آشفتگی­‌های زوجینی به عنوان آخرین مرحله تعاملات زوجین که در نهایت منجر به درخواست طلاق می‌­شود، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

همچنین مشاورین حاضر در جلسه در راستای کاهش طلاق بر مشاوره­‌های واقعی به ویژه در طلاق­‌های توافقی تأکید کردند که این امر نیز نیازمند بررسی و ارائه پیشنهادات عملیاتی در آینده است.



 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7