کد خبر: 23178| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۴ مهر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۴:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۰

دکتر باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور از تدوین بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری تا ۲ ماه آینده خبر داد.
 به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست تدوین برش استانی چهارمحال و بختیاری با حضور پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محمدرضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش­‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و مسئولین استانی و به میزبانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ادارات کل اجتماعی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان و به‌منظور تبیین دقیق‌­تر اهداف برش استانی، بررسی مسیر پیشرفت سند توسط دستگاه‌های عضو کمیته مربوطه، پاسخ‌دهی به سوالات و طرح تذکرات لازم، در قالب برپایی پنج جلسه به شکل مجزا برگزار شد.
دکتر باقری نماینده شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و مسئول بُرش‌های استانی در این نشست پس از اعلام در نظر گرفتن ۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات ۱۴۰۲ در جدول شماره ۹ ردیف ۹۶ برای تهیه بُرش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تاکید کرد: بُرش‌های استانی ذیل نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاکنون در ۱۲ استان تهیه، تدوین و رونمایی شده است و تدوین بُرش‌های استانی ۱۹ استان باقی‌مانده از جمله چهار محال و بختیاری تا ۲ ماه آینده تکمیل و وارد مرحله اجرایی می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: سهم استان‌ها در نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تناسب برنامه‌های پیشنهادی و حجم کار اجرا شده مشخص و توزیع می‌شود.
دکتر باقری تصریح کرد: انسجام‌بخشی، یکنواخت کردن، هماهنگی بودجه‌های فرهنگی، جلوگیری از موازی‌کاری و اجرای صحیح برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از مهم‌ترین اهدف تدوین بُرش‌های استانی است.
وی اضافه کرد: در این سند مسائل اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی هر استان انتخاب و ذیل آن‌ها برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی تعریف و از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بخش مردمی اجرا و نظارت می‌شود.

گفتنی است در پایان این جلسه تقسیم کار مسائل پنج‌گانه احصاء شده استان به شرح ذیل بیان گردید که البته عنوان مسائل، نیازمند اصلاح عبارتی و خاص‌­گرائی مربوط به استان می باشد:
۱- آسیب های اجتماعی با مسئولیت مدیر کل دفتر زنان و خانواده، مسئول کمیته اجتماعی، زنان و خانواده؛
۲ -فضای مجازی با مسئولیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول کمیته فرهنگ، هنر و رسانه؛
۳- تغییر نگرش ها و سبک زندگی ایرانی اسلامی با مسئولیت مدیرکل تبلیغات اسلامی، مسئول کمیته امور دینی؛
۴- کاهش نشاط اجتماعی با مسئولیت مدیرکل آموزش و پرورش، مسئول کمیته تعلیم و تربیت؛
۵- موازی کاری و حکمرانی در حوزه فرهنگ با مسئولیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مسئول کمیته اقتصاد فرهنگ.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7