کد خبر: 22139| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۸:۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۷

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور همزمان با یکصد و چهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز ۱۴ اسفندماه با حضور دکتر محمود حاجیلویی قائم مقام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله خاتمی امام جمعه و محسن افشارچی استاندار زنجان رونمایی شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در قالب 193 برنامه و فعالیت دستگاهی در قالب کتابچه‌ای همزمان با یکصد و چهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.
 
امام جمعه زنجان در سخنانی با بیان اینکه وقتی امر به معروف ترک شود، اشرار بر شما مسلط می‌شوند، گفت: چهل و چهار سال  از عمر انقلاب سپری می‌شود و ما در خصوص برخورد با بدحجابی صحبت می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه برای ترویج حجاب و عفاف باید برای نسل جوان از آثار و نتایج آن صحبت کرد، گفت: متاسفانه 20 ساله‌های ما چیزی از حجاب نشنیده‌اند که قانع شوند.
 
آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه ما باید از داشته‌های خود برای نسل جوان بگوییم، گفت: بایستی با روش اقناعی با نسل امروز سخن گفت. بحث حجاب از حجب است و اگر به عنوان یک سرشت احیا شود به سراغ حجاب می روند.
 
همچنین حجت الاسلام ناصر، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در سخنانی با بیان در بحت حجاب و عفاف همه مسئول هستیم ولی کسی پاسخگو نیست، افزود: در حوزه حجاب و عفاف اگر رویکرد ما سلب خدمات اجتماعی باشد اثرگذارتر از برخورد فیزیکی است.
 
در ادامه ایرانه حیدری، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با استناد از فرمایش رهبری تدوین نقشه فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی افزود: از اردیبهشت سال گذشته برش استانی نقشه مهندسی کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، در برش استانی زنجان، پنج مساله کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی، کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است و 193 برنامه و فعالیت دستگاهی در قالب کتابچه ای رونمایی می شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7