کد خبر: 19715| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۵ بهمن سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۷۴۹

استاندار‌ گلستان با تأکید بر مسائل و موضوعات فرهنگی بیان کرد: ۶ موضوع در سند مهندسی فرهنگی و در برش استانی مورد توجه است که باید همه دستگاه‌های ذیربط در اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشند.
علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان صبح امروز، ۲۴ بهمن در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان  که با حضور آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و بعضی از مسئولین در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، تصریح کرد: ۶ موضوع در سند مهندسی فرهنگی و در برش استانی مورد توجه است که باید همه دستگاه‌های ذیربط در اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشند.
استاندار‌ گلستان با بیان اینکه توجه به فضای مجازی و الزامات آن نظیر سواد رسانه‌ای و نحوه مواجهه با آن و همچنین صیانت از نوجوانان و جوانان در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در حوزه افزایش ازدواج، کاهش طلاق و تشویق خانواده‌ها به فرزند‌آوری باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار‌گیرد.
همچنین در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه گرگان بیان کرد: توجه به فهم قرآن‌کریم در مدارس با توجه به شرایط سنی کودکان و نوجوانان در کنار قرائت آن بسیار پراهمیت است که باید آموزش و پرورش طرحی برای آن ارائه دهد.
آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: امروز راهکار حل بسیاری از معضلات فرهنگی حضور جدی در میدان عمل است و باید مدیران ذیربط بصورت میدانی اقدام نمایند.
 در این جلسه نائب رئیس کمیسیون‌فرهنگی مجلس شورای‌اسلامی تشکیل کمیته‌های شهرستانی شورای فرهنگ‌عمومی را اقدام در مسیر فعال سازی شهرستان‌ها دانست و گفت: می‌توان در هر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یکی از شهرستان‌ها به ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های خود بپردازد.
در ابتدای این جلسه محمد‌رعیت، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌ گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کرد و پیرامون آن تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری صورت گرفت.
انتهای پیام

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7