کد خبر: 22982| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۴۹۷

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که در ارومیه برگزار شد، گفت: هدف اصلی این جشنواره، تقویت انس و تدبر در قرآن در دانشگاه ها است.
عبدالحسین کلانتری در آغاز سخنان خود در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با تسلیت ایام سوگ اهل بیت (ع) اظهار امیدواری کرد: انشاالله تعالی از فیوضات این ایام بهترین بهره را ببریم خاصه از ایام پیش روی، یعنی ایام اربعین در جهت تعالی فرهنگ و فضای فرهنگی دانشگاهها بهره ببریم.
وی اظهار داشت: هدف اصلی این جشنواره، تقویت انس و تدبر در قرآن در دانشگاه ها است؛ انتظار اینکه دانشگاه در این مسیر پیشتاز باشد، انتظار ویژه ای نیست. قرآن باید وارد زندگی شود و زندگی ابعاد مختلفی دارد که متناسب با این تنوع ابعاد باید بخش‌های جشنواره را تدارک دید.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: باید سبک زندگی قرآنی را تثبیت و تکثیر کرد. نظامات گرایشی و بینشی را باید در دانشگاه بر این مبنا سامان داد و مسلمان زیستن ممکن  نیست  جز به قرآن زیستن ؛ در این مسیر یکی از اقدامات اساسی تقویت مجموعه ها، تشکل‌ها و کانونهای قرانی دانشجویی و هدایت تمامی مجموعه های دانشجویی به سمت انس با قرآن است.
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی در سطح اساتید و کارکنان را نیز باید تکثیر و تقویت کرد؛ در برخی دانشگاهها این مجموعه‌های متشکل وجود دارد، باید آن را به همه دانشگاهها تسری داد و تقویت کرد.
کلانتری اظهار داشت: راه اندازی سامانه تعاملی فرنما در مجموعه وزارت علوم و اتصال تمامی دانشگاهها به ان امکان و فرصت مناسبی را برای ارائه تصویر دقیق از فعالیت‌های قرآنی و  راهبری، حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی بدست می دهد. این سامانه امکان ارائه "رزومه قرآنی دانشجویان"  را دارد. بصورت خاص، سامانه جشنواره قرآن و عترت و سامانه پایان نامه های قرآنی، سامانه کانونها، امکان و فرصت بی‌نظیری برای سیاستگذاری و حمایت هدفمند و دقیق از مجموعه ها و فعالیت‌های قرآنی فراهم کرده است.

منبع:روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7