کد خبر: 21961| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۷ بهمن سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۴:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۵۲۰

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در سال گذشته در مجموعه آموزش عالی کل کشور، شاهد اعزام ۳۴ هزار نفر دانشگاهی اعم از دانشجو، استاد و کارمند به مناطق جنگی بودیم که از این تعداد، جمعیت غالب را دانشجویان تشکیل می‌دادند و الحمدلله با ظرفیت عظیمی که این رویداد دارد، می‌تواند فضای دانشگاه را متحول و بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام را به نسل جوان منتقل کند.
جلسه قرارگاه شهید علم الهدی دانشگاهیان استان در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی و با هدف تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی و ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید دانشجو، روز یکشنبه 16 بمهن ماه 1401 درسالن کنفرانس دانشگاه  برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: راهیان نور یک فناوری فرهنگی و اجتماعی بی‌بدلیل است که برکات و فیوضات زیاد آن را، در این سال‌ها در فضای کل کشور و به صورت خاص در فضای دانشگاه شاهد بوده‌ایم.
عبدالحسین کلانتری افزود: در زمان شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها این رویداد کم فروغ شده بود که به حول و قوه الهی در سال گذشته در یک مقیاس باور نکردنی برگزارشد.
وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموعه آموزش عالی کل کشور، شاهد اعزام 34 هزار نفر دانشگاهی اعم از دانشجو، استاد و کارمند به مناطق جنگی بودیم که از این تعداد، جمعیت غالب را دانشجویان تشکیل می دادند و الحمدلله با ظرفیت عظیمی که این رویداد دارد، می‌تواند فضای دانشگاه را متحول و بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام را به نسل جوان منتقل کند.   
وی خاطرنشان کرد: راهیان نور یکی ار فناوری‌های بی‌بدلیل در جمهوری اسلامی است ؛ به‌طوری که جزو موثرترین رویدادها در حوزه فرهنگی و در کنار رویداد اربیعن، در فضای دانشگاه، درخشش خاصی دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: مسئولین برگزاری اردوهای راهیان نور باید تا سرحد امکان کمک کنند، که این رویداد با عظمت وشکوه خاصی برگزار شود و در خصوص تقاضاهای دانشجویان مساعدت‌های لازم صورت گیرد تا دانشجویان بتوانند از این رویداد ، بهره لازم را ببرند.
وی افزود: در شرایط جدید، نیازمند آن هستیم که با تأثر به شهدا و حمایت از چنین رویدادهایی، فضای فرهنگی دانشگاه‌ها را دگرگون کنیم و فضایی جدید و پرنشاطی در دانشگاه‌ها حاکم کنیم.
کلانتری در خصوص اهمیت این رویداد گفت: این رویداد با تمام فراز و نشیب‌های فضای فرهنگی کشور، در نظام ذهنی و رفتاری مردم ایران محوریت و مرجعیت دارد و فراتر از کشمکش‌های سیاسی و روزمرگی ، مردم شهدا را سرلوحه خودشان قرار می‌دهند و به آنها تمسک می‌جویند و با تمام سلایقی که در میان مردم و حتی جامعه دانشجویی وجود دارد باید با استراتژی‌های جدید بتوانیم پاسخگوی متنوع سلایق و علایق باشیم و آنها را به مسیر شهدا گره بزنیم.
وی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که وجود دارد تلاش نماییم تا جامعه مخاطب راهیان نور را تنوع و گسترش دهیم.
وی بر تنوع بخشی برنامه های اردوهای راهیان نور، بخصوص برای دانشجویان سفر اولی تاکید کرد و افزود: پیرامون راهیان نور باید رویدادهایی را از قبل، حین و بعد از آن  در دستور کار قرار دهیم.
دکتر اکبری‌فرد رئیس دانشگاه و رئیس قرارگاه علم الهدی گفت: در راستای تحقق هدف اعزام، حتی الامکان شاخص 10 درصد از دانشجویان برنامه‌ریزی شده است که با شعار محوری اردوی راهیان نور 1401 (دانشجویان مکتب سلیمانی) از روزها 25-11 اسفند ماه در دو بازده زمانی 6 روزه که از تاریخ 11/12/1401 لغایت 18/12/140 ویژه خواهران و از تاریخ 17/12/1401 لغایت 25/12/1401 ویژه برادارن انجام می‌گیرد.
رئیس قرارگاه علم الهدی استان افزود: برای ارتقاء سطح کیفی راهیان نور، برگزاری دوره‌های آموزشی روایتگری، حضور در یادمان‌ها و استفاده از شعارها و نهادهای انقلابی و ارائه محتوا با رویکرد جهاد تبیین مورد تاکید مسئولین راهیان نور است.
 

منبع:روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7