کد خبر: 21130| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۱ شهریور سال ۱۴۰۱ | ساعت ۷:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۶۸

معاون فرهنگی وزارت علوم ازاحصاء شاخص‌های رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: شاخص‌های مذکور احصاء شده و در درون رتبه بندی کلی دانشگاه قرار گرفته است.
عبدالحسین کلانتری افزود: شاخص‌های رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها احصاء شده و در درون رتبه بندی کلی دانشگاه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پیش از این رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های پژوهشی و آموزشی بود که شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به کلیت ارزیابی دانشگاه‌ها اضافه شد و از این پس شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی هم در ارزیابی دانشگاه‌ها لحاظ خواهد شد و با ابلاغ این شاخص‌ها توسط وزارت علوم دانشگاه مکلف به اجرای خواهند بود.
معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را سیاستگذاری و نظارت بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: با نظارت بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌توانیم بودجه مناسب را نیز اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: این بودجه مبتنی بر عملیات و عملکرد دانشگاه‌ها در افق تحقق اسناد بالادستی به ویژه سند جدید تحول آموزش عالی اختصاص خواهد یافت.
معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: با توجه به این موضوع که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای این کار پیش بینی نشده بود، از این شاخص‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استخراج شد، تا مبتنی بر آن بتوان سامانه‌ای را تهیه کنند که در موقع بار گزاری داده‌های عملکردی دانشگاه‌ها ما بتوانیم در ستاد وزارتخانه بر فعالیت آنها ارزیابی داشته باشیم.
کلانتری همچنین یادآور شد: طراحی این سامانه کار مشترک بین معاونت فرهنگی و اجتماعی، مرکز نظارت و ارزیابی و مرکز ای تی وزارت علوم است و حدود چند ماه طراحی آن زمان خواهد برد.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7