کد خبر: 22388| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۴:۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۵۴

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت، در 30 سال اخیر در ایران گفت و گوی ادیان با موضوعات متنوعی برگزار شده که همواره برکات فراوانی را باقی گذاشته است.
«محمد مهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح امروز شنبه در دور چهارم گفت و گوی اسلام و کلیسای شرق آشوری در تهران اعلام کرد، این دور از گفت و گوها با موضوع مهم و اساسی "ایمان و جوانان" برگزار می شود.
«محمد مهدی ایمانی پور» همچنین گفت: جامعه آشوریان ملتی کهن در میان ملل مشرق زمین هستند که پیوندهای مشترک، عمیق و انفکاک ناپذیری با تاریخ و تمدن ایران و اسلام دارند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یادآور شد، مبانی مسیحیت آشوری شرقی به علت قرائت، درک و دریافت شرقی همواره با فکر و فرهنگ ایرانی و تا حدی اسلامی در مبانی اعتقادی و کلامی قرابت داشته است.
«محمد مهدی ایمانی پور» افزود: جامعه آشوریان در ایران قبل و بعد از اسلام همواره حضوری تاثیرگذاری داشته اند و چه بسا تقویت این جامعه در کشور با تصمیم حکمرانان ایرانی اسلامی ناشی ازهمین پیوندها و مشترکات فرهنگی دو جانبه بوده است.
چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری، از صبح امروز(شنبه) در تهران آغاز شد.
«پاتریارک مار آوا سوم روئیل» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری به همراه «ماراپریم اتنئیل» اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، «مارپولس بنیامین» اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و «مارابریس یوحنا» اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک میهمان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7