کد خبر: 21748| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۹ دی سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۱

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، ضمن گرامی‌داشت ۹ دی و تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: تجربه نهم دی نشان داد که رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف، تبعیت از فرامین ولایت فقیه است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون

نهم دی یادآور حرکت انقلابی ملت ایران است که در یکی از صعب‌العبور ترین گردنه‌های انقلاب اسلامی مردانه به صحنه آمد و بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که پیروزی همواره متعلق به اراده‌های متکی بر ایمان به خداوند است.
گرچه ملت ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از انواع حیله‌ها و ترفندهای دشمنان مانند جنگ تحمیلی، فتنه ترور توسط منافقین، ترور دانشمندان هسته‌ای، نفوذ غرب باوران و هجوم سایبری به زیرساخت‌های علمی کشور به مدد امدادهای الهی و هدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب به خوبی عبور کرد و هربار چون فولاد آبدیده‌تر شد اما نهم دی پیچ تاریخی سرنوشت سازی بود که علیرغم اینکه دشمن در جنگی احزاب گونه همه امکانات خود را به میدان آورده بود، ملت ایران در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود با یک ندای رهبر وارسته خود به میدان آمد و طومار بدخواهان داخلی و خارجی را در هم پیچید.
امروز مفتخریم با صدای بلند اعلام کنیم، خداوند حکیم‌ترین، هوشمندترین، الهی‌ترین و دور اندیش‌ترین رهبر جهان معاصر را برای ما قرار داده و در پرتو نورافشانی‌ها و بصیرت‌آفرینی‌های ایشان مرز حق و باطل متمایز و ملت ایران در طوفان‌های مهاجم به ملت ایران، با وحدت و انسجام، وفاداری خود به رهبر عظیم الشان انقلاب را اثبات کرده‌ و ندای همدلی با سردار دل‌ها، سردار شهید سلیمانی را سر دادند.
در سالگرد این واقعه تاریخ ساز ذکر چند نکته ضروری است:
۱- تجربه تاریخی ملت ایران و به خصوص وقایع تلخ اخیر نشان می‌دهد که به موازات موفقیت‌های علمی و فرهنگی و سیاسی کشور، دشمن نیز توطئه‌های جدیدی را تدارک می‌بیند. لذا هوشیاری، آماده سازی و تقویت بنیان‌های کشور در ابعاد مختلف ضروری است.
۲- تجربه نهم دی نشان داد که رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف، تبعیت از فرامین ولایت فقیه است که امام راحل(ره) فرمود: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند. بر همه علاقه‌مندان به عزت و سربلندی ایران بویژه مسئولان کشور واجب است که تبعیت از هدایت‌های هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و از هیچ کوششی برای به منصه ظهور رساندن منویات معظم‌له که ریشه در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) دارد دریغ نورزند.
۳- بی شک عملکرد گذشته نظام اسلامی مصون از خطا نبوده است و لازم است دستگاه‌های مختلف کشور ضمن بازنگری عملکرد خود اصلاحات لازم را به دقت و سرعت اعمال نمایند.
۴- مسائل اقتصادی همواره مورد توجه دشمنان برای اعمال تحریم و ضربه زدن به اراده ملت بوده است. لذا هر وقت دشمنان در مقابل اراده ملت ایران شکست خورده‌اند تحریم‌ها را افزایش داده‌اند. لازم است راه نفوذ دشمن با اتخاذ راهکارهای مناسب در جهت قطع وابستگی اقتصادی به دشمن سد گردد.
۵- سال‌هاست که انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران عبور کرده و جهان استضعاف بویژه مسلمانان را تحت تأثیر قرار داده است. پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی نظام اسلامی موجبات قوت قلب مستضعفان جهان و ناامیدی جهانخواران را فراهم می‌آورد. لازم است دانشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی دست در دست هم به جهاد علمی بپردازند و ضمن جبران عقب ماندگی‌های تاریخی کشور عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی و جهان تحت ستم به ارمغان آورند.
با هم بودن و برای خدا زندگی کردن و پیرو ولی خدا بودن رمز موفقیت جاودانه ماست و هزاران امید بسته‌ایم که با ظهور حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف نیز وفادار این آستان باشیم.
 
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7