کد خبر: 21373| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۷ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۴۷۲

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه محتوای قرآن برترین محتواست، تأکید کرد تربیت قرآنی دانش‌آموزان بالاترین خدمت است.
صغر باقرزاده در جریان برگزاری ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن‌الکریم سراسر کشور گفت: این جمع بسیار با عظمت و با معرفت به بهانه خدمت به قرآن گرد هم آمده‌‎اند که بانی آن اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.
وی مدیران دارالقرآن‎‌‌ها را «خادم معارف نورانی قرآن کریم» دانست و تاکید کرد: بالاترین خدمت تعلیم و تربیت است. چه محتوایی بالاتر از محتوای قرآن کریم وجود دارد؟! شما این راه را برای خدمت به نسل جدید انتخاب کردید و این بالاترین حد رحمت خداوند در حق شما‌ست.
باقرزاده تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‎فرماید که هرکس همنشین قرآن باشد ولی فکر کند چیزی بالاتر از او دارد، گوهر بزرگی را کوچک شمرده است.
وی خاطرنشان کرد: مخاطب امروز ما دور از ماست و باید شیوه را متفاوت کنیم چراکه ارتباط‌مان قطع است و باید این ارتباط را وصل کرده و قوت ببخشیم و راه‌‎های ارتباطی با نوجوانان و جوانان را بشناسیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم، مخاطب‌مان را بشناسیم و به آن‎‌ها توجه کنیم و صحبت‌های نوجوانان و جوانان را بشنویم.
باقرزاده توجه به ارتقای توانمندی نیروی انسانی و تربیت مربی متخصص را از مهم‎ترین اولویت‎‌های معاونت پرورشی در دوره خود عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعاً ۱۰۸ هزار مربی پرورشی موردنیاز آموزش و پرورش است که در حال حاضر ۴۸ هزار مربی پرورشی مشغول کار هستند و ۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم، این در حالی است که ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و ۷ هزار نفر از آن‎‌ها امسال بازنشسته می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی سنجش اثربخشی نشده‌اند، اضافه کرد: مشکل این است که قبلی‌ها نیروی انسانی نکاشتند و ما امروز با مشکل در برداشت آن روبه‌رو هستیم. امسال تنها ۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که بسیار تعداد کمی محسوب می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به فعالیت یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در کمک به معاونان پرورشی گفت: این مقدار بیشتر به برگزاری نمازهای جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند ما ندارد و کمبودهای فعلی را پوشش نمی‌دهد.
باقرزاده ادامه داد: اگر قرار است سر سفره قرآن بنشینیم و باید برای این کار نوجوان و مخاطب را آماده کنیم از تبلیغ فرد به فرد غافل نشویم.
وی با بیان اینکه مشکلات بیان شده توسط مدیران مراکز دارالقرآن و دیگر مربیان تربیتی و پرورشی پیگیری می‌شود، از همه فعالان در حوزه پرورشی خواست تا نسبت به طهارت ظاهری و باطنی برای آموزش قرآن کریم و تربیت نوجوانان توجه ویژه داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شعار ما در تعالیم قرآنی فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ است یعنی باید جلسات مستمر قرآن راه بیندازیم و ولو چند آیه کوتاه با دانش‌آموزان بخوانیم.
باقرزاده این را هم از مدیران مراکز دارالقرآن الکریم خواست که بهره‎‌برداری حداکثری از فضا و ظرفیت‌‎های مراکز دارالقرآن الکریم داشته باشند و برای اولیا هم برنامه‎‌ریزی کنند.
لازم به ذکر است در پایان مراسم از سامانه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با عنوان «نورینو» رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7