کد خبر: 21357| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۴ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۲

وزیر آموزش و پرورش در آستانه هشتم آبان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل پیامی صادر کرد.
متن پیام یوسف نوری به شرح زیر است:
«هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان راهبرد مهم و اساسی مصون سازی و بازدارندگی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمنان و رویکردی مؤثر در حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران برای رسیدن به رشد و پیشرفت و توسعه متوازن و یکی از برنامه های امنیت ملی و داخلی کشور را تبریک عرض می‌‎نمایم.
بی‌شک پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اثربخش ترین و پایدارترین راهبردهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات نوین، نقش مهمی را در عرصه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی و... ایفا کرده و بهره‌گیری از این سیستم دفاعی هوشمند می‎تواند کارایی نظام اداری کشور را ارتقا دهد. البته ضروری است در نظام آموزش و پرورش که پایه و اساس فرهنگ‌سازی، ترویج و آموزش مفاهیم این حوزه است، با رویکردی متفاوت، آینده‌نگرانه و تربیتی با این مقوله مواجه شد. مواجهه‌‎ای عالمانه مبتنی بر بهره‌‎گیری از دانش نوین که در شعار هفته پدافند غیرعامل یعنی «برای مردم، پدافند دانش‌بنیان؛ حفاظت از زیرساخت‎ها، تداوم کارکردها" نیز نمایان است. به نظر می‎‌رسد ترویج آگاهانه پدافند غیرعامل می‎تواند ضمن کاهش آسیب پذیری کشور، اسباب دفاعی مقتدرانه در برابر توطئه‌‎های دشمنان را ایجاد نماید.
اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون همگان به‌خصوص جامعه فرهنگیان ارجمند را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان عزیز را از خداوند متعال خواستارم.»

منبع:مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7