کد خبر: 6677| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۵ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۳۶

وزیرآموزش و پرورش در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی گفت: مدرسه‌ای که در آن کشف استعدادهای فطری صورت گیرد و پاسخگویی به این استعدادها درآن انجام شود، مدرسه تراز ۱۴۰۴ است.
محسن حاجی میرزایی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی سال ۲۰۱۹میلادی، گزارشی از چگونگی حضور دانش‌آموزان با استعداد و نخبگان کشور در المپیادهای علمی و بین‌المللی و برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت و پشتیبانی از آنان ارایه کرد.
وی با بیان اینکه مدال‌آوران المپیادهای علمی سفیران فرهنگی و علمی کشور هستند، گفت: این قهرمانان شاخص معتبر و نماد برجسته‌ای از این هستند که کشور ما ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی را دارا است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هر چه شناخت دقیق‌تر و کامل‌تری از استعدادهای درخشان و نخبگان داشته باشیم و آنها را خوب کشف کرده و در راستای تداوم‌شان تلاش کنیم، دستیابی به اهداف توسعه علمی در کشور میسرتر خواهد بود.
حاجی میرزایی اظهارکرد: نخبگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی، قهرمانانی هستند که به تقویت هویت و افتخار ملی کمک شایانی می‌کنند و این در حالی است که امروز جامعه برای افزایش امید و اعتماد اجتماعی نیاز به تقویت سربلندی در جهان دارد و هر چه رکوردهای در رقابت‌های جهانی ارتقاء یابد این نیاز بهتر برآورده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه کشف استعدادها و تلاش بیشتر در راستای تقویت آن است، افزود: از سال ۹۳ طرح شهاب در آموزش و پرورش آغاز شده که هدف آن شناسایی استعدادهای برتر از پایه ابتدایی است.
حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: بر این اساس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این طرح در ۸۸ هزار مدرسه و در پایه‌های چهارم و نهم توسعه و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز را  شامل شد و تلاش ما، توسعه این طرح در مناطق روستایی و محروم کشور برای شناسایی استعدادهای درخشان در این مناطق است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معتقدیم مدرسه‌ای که در آن کشف استعدادهای فطری صورت گرفته و پاسخگویی به این استعدادها در آن انجام شود، مدرسه تراز ۱۴۰۴ است.
همچنین در این مراسم یکی از مدال‌آوران به نمایندگی از سایرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه لزوم حمایت از نخبگان و فراهم کردن زمینه‌ها و ملزومات لازم برای آنان در راستای خدمت به توسعه و پیشرفت کشور پرداخت.

منبع:معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7