کد خبر: 20548| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۹

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جلسه امروز خود با وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق گفت: گردشگری دینی بین دو کشور وجود دارد و باید ظرفیت‌ها را در این زمینه شناسایی و گردشگری زیارتی را با تولید مستندهای دینی تقویت کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، ۲۱ خرداد در جلسه دیدار خود با حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق که در محل این سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: مردم دو کشور گردشگری دینی را به‌خوبی می‌شناسند و ظرفیت سینمایی خوبی در ایران وجود دارد و آماده ساخت فیلم‌های مشترک سینمایی در این زمینه هستیم.
حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور افزود: همکاری‌های دانشگاهی خوبی هم در میان دو کشور وجود دارد و این همکاری‌ها در حال گسترش است.
وی با بیان اینکه ایجاد شرایط گفت‌‌وگو بین نخبگان دانشگاهی یک فرصت همکاری است، تأکید کرد: ظرفیت‌های هنری خوبی هم وجود دارد و گروه‌های موسیقی می‌توانند برنامه مشترک اجرا کنند.
رئیس سازمان فرهنگ گفت: به دلیل قرابت فرهنگی ایران و عراق هر جا دست می‌گذاریم زمینه همکاری وجود دارد و غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق از این پس مأمور خواهد بود که زمینه‌های همکاری‌های سالانه دو کشور را تعریف کنند.
وزیر فرهنگ عراق، طی سفری رسمی و با هدف فعال‌سازی توافقنامه‌های مشترک با ایران وارد تهران شده و مورد استقبال رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران قرار گرفته است. در این جلسه حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز حضور داشت.
وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق که جمعه، ۲۰ خرداد در صدر هیئتی بلندپایه به ایران سفر کرده است با مقامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و رایزنی خواهد داشت و ضمن سفر به شهرهای قم، مشهد و دیدار با علما و اندیشمندان ایران، از موزه مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس، موزه ملی ایران، موزه هنرهای زیبا و کاخ موزه سعدآباد دیدن می‌کند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7