کد خبر: 20322| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ | ساعت ۸:۲:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۱

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، پایه فرهنگ عمومی را دینمدار و وابسته به ارزش های دینی، اسلامی و ایرانی نام برد و خانواده را بزرگترین سرمایه فرهنگی کشور یاد کرد.
سید مجید امامی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که صبح امروز پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه هرچند رویکرد بالا به پایین بخشی از کارکرد ماست، ادامه داد: اما در ساحت مدیریت فرهنگی ما و تیم جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی، هدف این است که بتوانیم با تفاهم ملی به سمت اهداف حرکت کنیم.
وی، پایه فرهنگ عمومی کشور را دینمدار و وابسته به ارزش های دینی، اسلامی و ایرانی نام برد و بزرگترین ارزش برای ایرانیان در تمام ابعاد و چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب را ایران خواند.
 امامی با بیان اینکه ظرف لازم برای مدیریت همرنگ و همدلانه، شورای فرهنگ عمومی است، بر لزوم سرمایه گذاری ویژه بر این شورا تاکید کرد و افزود: فعال کردن شورای فرهنگ عمومی در 400 شهرستان کشور مجمعی از نیروهای اصیل برای مدیریت فرهنگی در شهرستان ها اعم از دولتی، عمومی، خصوصی، بخش مردمی و انقلابی است.
وی، استانداران را ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی دانست که می توانند در کنار معاونان خود، برنامه ریزی ها و مصوبات شورا را با وضعیت کل اعتبارات و بودجه ها تطبیق دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه البته وزارت فرهنگ و ارشاد هم می تواند در چارچوب اعتبارات، ضمانت اجرایی برای مصوبات شورا باشد، تصریح کرد: ولی این به این معنا نیست که دادگستری، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نقشی ندارند بلکه باید هر یک به عنوان کارشناس، روابط را سامان بدهند.
 وی با اشاره به اینکه ما اصالت هایی در این استان داریم که هنوز از جبهه تغییرات خواسته و ناخواسته بزرگتر است، به یک نظرسنجی ملی گریز زد و گفت: هنوز فرهنگ ملی و مذهبی و خانوادگی استان از میانه ملی بالاتر و مصرف رسانه ای غیررسمی و غیرمجاز پایین‌تر است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: سرانه های عدالت فرهنگی در استان چه در فضا و چه در فعالیت پایین تر از شاخص ملی است و برخی شهرستان ها هنوز از داشتن مجموعه های فرهنگی چندمنظوره محروم هستند، اما تأکید کرد: احیای حکمرانی فرهنگی و همچنین عدالت فرهنگی در بستر شورای فرهنگ عمومی، دو رویکرد اصلی فرهنگی دولت است که امیدواریم با همکاری همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در استان ها به این مهم دست یابیم.
مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: شکاف های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه داریم که بعضا لاینحل می ماند همچون حجاب که بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی این موضوع شکاف حادث شده و البته هیچ کس هم مجاز به سکوت نیست.
 وی تأکید کرد: حتما باید این شکاف کم شود و فرهنگ عمومی جامعه به سمت ارزش های اسلامی، ایرانی و انقلابی حرکت کند و البته این به این معنا نیست که با زبان رسمی نمی توانیم گفتگو کنیم بلکه باید گفت نمی توان فقط به دستورات بالا به پایین دل خوش بود.
مجید امامی چرخش گفتمانی از ایده حجاب اجباری به سمت گفتمان حیا و امنیت خانواده را یکی از راهکارها در رعایت عفاف و حجاب دانست و در این راستا از خانواده به عنوان بزرگترین سرمایه موجود فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: می بایست خانواده ها به این امر توجه ویژه داشته باشند.
وی گفت: مصوبه و راهبرد شورای فرهنگ عمومی برای سال آتی مورد اجماع همه مردم و مسوولان است که مبتنی بر سه راهبرد اساسی در زمینه کمک گرفتن از رسانه، مشاوره و ارائه لباس ارزان، سالم و عفیفانه است که باید در اولویت کاری دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.
 وی افزود: فعالیت های رسانه ای در زمینه حجاب و عفاف موجب ترویج این فرهنگ می شود که از برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری می کند.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7