کد خبر: 20137| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۴:۱:۰ | تعداد بازدید: ۶۹۱

امامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در هر استان باید قرارگاه عملیاتی فرهنگ همان استان باشد گفت: این شورا می تواند با استفاده از بازوهای توانمند جبهه های فرهنگی در حوزه فرهنگ آسیب شناسی کرده و برای رفع آن راه حل پیدا کند.
«سید مجید امامی» امروز (سه‌شنبه ۳٠ فروردین) در نشست هم اندیشی با فعالان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خوزستان اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی یک بازوی اصلی دارد که بنا به دلایلی حدود ۱۵ سال فعال نبوده که سعی بر این است با مشارکت مردم، مسئولین متدین و متخصصین و سیاستگذاران حوزه فرهنگ، این مجموعه احیا شود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه این بازو هماهنگ کننده ۳٠ دستگاه فرهنگی و عمومی است افزود: شورای فرهنگ عمومی در واقع قرارگاه عملیاتی فرهنگ کشور است و شورای فرهنگ عمومی در هر استان باید قرارگاه عملیاتی فرهنگ همان استان باشد.
 
وی اضافه کرد: این شورا می تواند با استفاده از بازوهای توانمند جبهه های فرهنگی از جمله حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، در حوزه فرهنگ آسیب شناسی کرده و برای رفع آن راه حل پیدا کند و سپس می تواند اتخاذ رأی کرده و بر اساس آن رأی مشترک کار عملیاتی انجام دهد.
 
امامی با اشاره به اینکه توان دولت در عرصه فرهنگ ۳٠ درصد است بیان کرد: این میزان فعالیت که وظیفه دولت به عنوان نهاد رسمی است، نباید با ۷٠ درصد عملیات فرهنگی غیررسمی در کشور فاصله زیادی داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه فاصله بین حوزه تصرف دولت و حاکمیت در فرهنگ با حوزه تصرف غیردولتی نباید افزایش یابد ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در کاهش این فاصله و ایجاد بستر لازم برای اقدامات فرهنگی موثر باشد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اختصاص بودجه به بحث مقابله با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و عنوان کرد: اگر ما امروز مشکل توسعه، اشتغال و معیشت داریم به خاطر مشکل در حوزه فرهنگ است چراکه بخش قابل توجهی از اشتغال و ثروت در جهان امروزی از دل فرهنگ، خلاقیت و صنایع نرم بیرون می‌آید، بنابراین پرداختن به فرهنگ عمومی کشور ضروری است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به مسئله اسباب بازی تاکید کرد و ادامه داد: اهمیت این موضوع کمتر از مسئله حجاب و عفاف نیست و در این زمینه اگر کوتاهی شود، با چالش جدی مواجه می شویم.
 
امامی تاکید کرد: باید در تقویم سال، یک روز به نام هر استان نامگذاری شود که ترکیبی از هویت و تاریخ آن استان در بستر فرهنگ عمومی و گردشگری باشد که در این راستا اقدامات نامگذاری پنج استان در تقویم انجام شده و به دنبال اختصاص یک روز از سال برای خوزستان هستیم.
 
وی با انتقاد از اینکه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر تعطیل بوده و هرکس به اختیار خود فعالیت می کرده است گفت: قفل بزرگ مشکلات حوزه فرهنگ یک کلید دارد و آن هم مشارکت نظام فرهنگی و جبهه فرهنگی است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: حمایت، نظارت، مشارکت طلبی، زمینه سازی و تسهیلات از جمله وظایف دولت در حوزه فرهنگ است.
 
وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی دولت، فرهنگ است اذعان کرد: از آغاز کار دولت سیزدهم اعتبارات خوبی به بحث فرهنگ اختصاص داده شد که نشانه توجه رئیس جمهور و هیأت دولت به فرهنگ عمومی کشور است.
 
امامی تصریح کرد: هر طلبه حوزه علمیه یک افسر فرهنگی است که باید در جبهه فرهنگی فعال باشد و افسر فرهنگی باید در عرصه فعالیت های حوزه فرهنگ، عملیاتی عمل کند.
 
وی با انتقاد از اینکه چرا شخصیت های ملی و مذهبی را به کاراکتر تبدیل نکردیم و سبک زندگی آنها را به عرصه نمایش نگذاشتیم یاد آور شد: در ساخت بازی های کامپیوتری، اسباب بازی، کیف، کفش، لوازم التحریر و ... باید از شخصیت های برجسته کشور الگو بگیریم.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7