کد خبر: 20149| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۷

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در هشت ماهه گذشته تلاش ما این بود که این معاونت از حالت تشریفاتی خارج شود تا بتواند در بهبود وضعیت زنان موثر باشد.
انسیه خزعلی بامداد پنجشنبه در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به اینکه نشست هم اندیشی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیرامون برنامه هفتم توسعه برگزار شده است، افزود: اقدامات این معاونت در حوزه ارتقای وضعیت مشاوران زن و خانواده در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز تشریح شد و بنابراین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در اولین فرصت ساختار اداری ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: ستاد ملی زن و خانواده در دوره جدید فعالیت خود، با قوت و قدرت بیشتر و با حضور اکثر وزیران عضو ستاد، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه تشکیل شده است.
خزعلی ادامه داد: این ستاد مصوبات تاثیرگذار و مثبتی را ارائه داده است و مقرر شده پنج درصد بودجه فرهنگی سازمان‌ها و نهادها با نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت این معاونت هزینه شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه ریل‌گذاری جدیدی برای مسائل جدید مبتلابه زن و خانواده باید ایجاد شود.
فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به هدف فراکسیون زنان در برگزاری این نشست اظهار داشت: قرار است برگزاری این نشست‌ها که پس از این به صورت مستمر تداوم می‌یابد، به همدلی و همراهی بین بخش‌های مختلف مجلس و دولت برای پیگیری موضوع زن و خانواده در روند تدوین برنامه هفتم توسعه منتهی شود.
وی ادامه داد: ضمن اینکه برای رسیدن به ایده‌های مهم سیاستگذارانه در حوزه زنان و خانواده باید به یک اجماع نظر برسیم.
در این نشست مشاوران امور بانوان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها به ارائه پیشنهاداتی پیرامون مواردی در حوزه زنان و خانواده که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مدنظر باشد، پرداختند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7