کد خبر: 19542| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۵ بهمن سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۹:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۶۱۴

با تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاح مصوبه «سنجش و پذیرش دانشجویان» معدل سال‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان تأثیر قطعی در کنکور پیدا می‌کند.
هشتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر روز سه‌شنبه برگزار شد. دستور اصلی در این جلسه اصلاحی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌‌های سنجش و پذیرش دانشجویان بود.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این موضوع تأکید داشتند که هیچ‌گونه تعارضی بین مصوبه این شورا با مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجویان وجود ندارد و این مصوبات مکمل یکدیگر هستند. ضمن اینکه شورای عالی از سال ۱۳۶۷، مصوباتی در خصوص کنکور داشته است.
در جلسه هشتصد و چهل و سوم شورای عالی انقلاب فرهنگی محاسبه سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در تعیین سرنوشت کنکور در پیش نویس شورا قرار داشت و همچنین در مصوبه مجلس شورای اسلامی هم تاثیر این 3 سال قید شده است اما به دلایلی در آن جلسه توافق نشد، لذا دستوری که در آن جلسه وجود داشت در جلسه امروز نهایی شد.
 بر اساس دستور قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعمال تاثیر قطعی معدل سال دوازدهم در سال 1402 به تصویب رسیده شد و امروز هم قرار شد که تاثیر قطعی سال یازدهم در سال 1403 و تأثیر قطعی سال دهم در سال 1404 اجرایی شود.
براساس این مصوبه سال‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان تأثیر قطعی در کنکور پیدا می‌کند.
با این مصوبه 60 درصد معدل دوره دبیرستان برای دروس عمومی و تخصصی در کنکور نقش دارند و محتوای کنکور سراسری نیز تنها به دروس تخصصی تعلق پیدا می‌کند و تأثیر دروس عمومی در امتحانات دوره متوسطه نمایان می‌شود. نحوه محاسبه سهم سه سال متوسطه دوم مبتنی بر آئین نامه اجرائی خواهد بود که به تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو خواهد رسید.
همچنین در این جلسه رئیس جمهور گزارشی از ابعاد علمی و فرهنگی سفر خود به روسیه ارائه کرد و موضوع 5 هزار دانشجوی ایرانی در این کشور که عموماً در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل هستند، مطرح و مقرر شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات این دانشجویان را مورد بررسی قرار دهد.
پیش از دستور هم مسائل مختلفی توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، من‌جمله بحث افزایش حقوق اساتید بود که بار مالی قابل توجهی دارد و قرار شد دولت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمهیدات لازم را دنبال کند.
روز چهارشنبه گذشته هم طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی که در صحن این شورا نهایی شده بود با نامه رئیس جمهور خدمت مقام معظم رهبری برای تأیید و بررسی نهایی ارسال شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7