کد خبر: 19200| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۸ آذر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۷۰۳

وزیر بهداشت گفت: مهمترین محل اتصال حوزه و دانشگاه، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است و این وظیفه مهم را برعهده دارند جدا از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه، سیاستگذاری می کند و انتظار بالایی از این شورا وجود دارد که با ترکیب جدید به این وحدت کمک کند.
دکتر بهرام عین اللهی در سالروز گرامیداشت شهید مفتح به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: الان فضای جدیدی در دانشگاه ها ایجاد شد و از این موقعیت باید با حرکت جهادی استفاده کنیم. روسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید از این فضا حداکثر استفاده را کنند. در حال حاضر لزوم کارهای فرهنگی و وحدت آفرین بیشتر احساس می شود که باید برای آن برنامه عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشت.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر مبنای مشارکت بیشتر جوانان است و اینها تکالیف برجای مانده است که سالها از آن گذشته است و باید این بیانیه را یکی از اسناد بالادستی بدانیم و به آن توجه کنیم.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در وضعیت موجود، یادآور شد: قطعا باید کار تحولی و جدید انجام شود صرفا با تشکیل کلاس های دانشگاه ها و واحدهای درسی نمی توانیم به اهداف فرهنگی مورد نظر دست پیدا کنیم و لازم است که کارهای تحولی از سوی روسای دانشگاه ها و مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام شود.

دکتر عین اللهی یادآور شد: تجربیات ما نشان می دهد که کارهای متنوع و جذاب به ویژه اردوها و فضای تعاملی بین دانشجویان، اساتید و علما همانند راهیان نور، اردوهای قرآنی و عترت، مسابقات قرآنی، می تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، جوانان و نیروهای انقلابی در کنار همدیگر به واکسیناسیون هم وطنان مان پرداختند و سدها شکسته شد. اردوهای جهادی یکی از اقدامات بسیار خوب بود که شاهد حضور اساتید و علما به همراه جوانان بودیم. در زلزله طبس که جوان بودیم، رهبر معظم انقلاب به باغ گلشن آمدند و آنجا با روحانیت بیشتر آشنا شدیم چون همانجا که برای رسیدگی به مصدومین کار می کردیم با درس دین نیز بیشتر آشنایی پیدا کردیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای نشاط آور برای جوانان می تواند بسیار مفید باشد و امیدواریم که در فضای خدمتی روحانیون، دانشجویان و اساتید، عجین شوند. مهمترین محل هایی که می توانیم وحدت ایجاد کنیم، مرزهای مشترک ما است. به عنوان نمونه دفاع از نظام و ولایت می تواند نقاط مشترک باشد.

دکتر عین اللهی گفت: اجرای طرح های معرفت افزایی به ویژه برای اساتید باید تقویت شود و روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید به معرفت افزایی اهمیت ویژه ای بدهند و این طرح ها باید صرفا از جنبه اخذ امتیازات خارج شود و طرح های معرفتی مدت دار و با نشاط باید اجرا شود.

وی تاکید کرد: بحث سلامت معنوی دینی در رشته های علوم پزشکی حتی در درمان بیماری ها بسیار موثر است و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی باید به این حوزه، اهمیت ویژه قائل شوند.

دکتر عین اللهی افزود: مهمترین مساله در اسلامی شدن دانشگاه ها، جذب اساتید است و در این قسمت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید مشارکت فعال داشته باشد و افراد متدیّن، متعهد و متخصص را وارد کند. طرحی داریم که بتوانیم از مشارکت علما و اساتید حوزه در فرآیندهای عملی به ویژه در مراکز درمانی و بیمارستان های جامع، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حضور علما و اساتید حوزه در مراکز درمانی و بیمارستان های جامع در درمان و نیز آموزش دانشجویان می تواند بسیار موثر و مفید باشد. علوم پزشکی شاید ظاهر مادی داشته باشد اما علوم خداشناسی است و اگر اساتید، علوم پزشکی را خوب تدریس کنند، خداشناسی است.

وزیر بهداشت یادآور شد: باید به علم نافع اهمیت دهیم و علمی را ترویج کنیم که نافع باشد و نیاز مردم را برطرف کند و خروجی آن، مهاجرت نیروها نباشد. طبق آمارها سال گذشته 900 نفر و تا نیمه امسال، 600 نفر در گروه علوم پزشکی به خارج از کشور رفته اند و اگر محصول زحمتی که در دانشگاه های علوم پزشکی می کشیم به یک کشور دیگر برسد نشان می دهد که در فرآیندها مشکل داریم و لازم است نیروهایی را تربیت کنیم که به کشور و خدمت به مردم، متعهد باشند./206

منبع:وزارت بهداشت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7