کد خبر: 11436| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۲ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۲۲

اجرای کشوری برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" با دستور وزیر بهداشت از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت در سمنان از امروز، رسما آغاز شد.
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست خبری برنامه هرخانه، یک پایگاه سلامت ضمن قدردانی از رسانه‌ها برای کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا اظهار داشت: از همه افرادی که در ایجاد زیرساخت‌های شبکه بهداشت و درمان کشور تلاش کردند باید تقدیر کرد، هرچند برخی از این عزیزان در بین ما نیستند.
وی با بیان اینکه مدت‌ها در سازمان برنامه برایم جا افتاده بود که نظام بهداشت کشور ابزار قوی برای کشور بوده است، گفت: تربیت بهورزها در کاهش ناتوانی‌ها بسیار موثر بوده است اما برای من مسجل بود که با ساختار دولتی و بدون جامعه محور کردن این ساختار، راه به جایی نخواهیم برد؛ در همجمه‌ای که در یک روستا به بهورز وارد شد بهورز مجبور به کوچ از آن روستا شد چون به بهورز به چشم نیروی دولتی نگاه کردند.
نمکی افزود: به همین دلیل به دنیال این ایده رفتیم که فردی در درون خانواده بر سلامت اعضا نظارت داشته باشد و پس از ریل گذاری پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت، ایده هر خانه هر پایگاه سلامت شکل گرفت. برای اینکه بتوانیم نظام ارائه خدمات را تقویت کنیم، این کار در سه استان قزوین کاشان و همدان به صورت پایلوت آغاز شد و قرار بود این طرح دوازدهم اسفند در سطح ملی آغاز شود که با طوفان کرونا مواجه شدیم هرچند با همت عزیزان توانستیم این موج را مهار کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز برای اجرای این زیرساخت مهم انتخاب شده است، گفت: اگر این طرح را داشتیم و بیست میلیون سفیر سلامت را که خانم‌ها به عنوان محور این حرکت بودند را داشتیم نیاز نبود وزیر بهداشت هر روز اعلام کند که مردم به سفر نروند و این بیست میلیون سفیر سلامت هشدار و اطلاع رسانی را انجام می‌دادند؛ با اجرای این طرح 20 میلیون سفیر سلامت در منازل خواهیم داشت.
وی گفت: چون بانوان محور این حرکت هستند این طرح را با نام حضرت زهرا (س) شروع می‌کنیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7