کد خبر: 18940| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲ آذر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۸۴۳

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین دیدار خود با اتحادیه های دانشجویی از رونمایی از برنامه جامع معاونت زنان خبر داد و گفت: در هفته‌های آینده، از برنامه جامع معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد.
انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین دیدار خود با اتحادیه‌های دانشجویی که در محل حوزه هنری برگزار شد، ضمن پاسخ به مطالبات دانشجویان پیرامون مسائل زنان و خانواده، از برنامه‌ی معاونت زنان خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در هفته‌های آینده، از برنامه جامع  معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد. کارشناسان و گروه‌های کاری مشغول به کار هستند. از تمام متخصصینی که در دسترس بودند و پیشنهادی آورده بودند، دعوت کردیم و حرف‌های آن‌ها را شنیدیم.
توانمندسازی زنان
وی پیرامون مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ی جامع معاونت زنان اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی در دو بخش توانمند سازی زنان و آسیب زدایی مشغول به فعالیت هستند.
خزعلی پیرامون توانمندسازی زنان گفت: بخشی از توانمندسازی مرتبط با تغییر الگوها، ارتقای فرهنگ، مسئله‌ی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. بخشی از توانمندسازی میز مرتبط با زنان بد سرپرست، سرپرست خانوار و خود سرپرست است که حاصل تجرد قطعی زنان است که روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: در کارگروه مرتبط با آسیب زدایی به مسائلی همچون اعتیاد، خشونت و آسیب‌هایی که زنان با آن مواجه هستند. پیگیر مشاوره‌های رایگانی هستیم که پیش از ازدواج و در موارد خاص تا پس از ازدواج نیز ارائه می‌شود.
لایحه هفت ماده‌ای معاونت زنان پیرامون طرح جمعیت
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور پیرامون طرح جمعیت تصریح کرد: ما یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت دادیم که الان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.
وی تاکید کرد: این طرح برای این است که موقعیت معاونت زنان و همینطور دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند مثل مشاورین وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها، هم در تصمیم‌ گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم در انجام بسیاری از کارهای اجرایی که بر عهده آن‌ها است، قدرت داشته باشند که وارد عمل شوند.
وی افزود: یکی از چیزهایی که به عنوان وظیفه برای این‌ها قرار داده شده این است که پیوست خانواده در همه قوانین و دستورالعمل‌هایی که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تصویب می‌شود، به تایید بخش خانواده از طریق مشاور زنان، برسد.
خزعلی با بیان این که یکی از بندهای این طرح روز گذشته در جلسه هیئت دولت، توسط رئیس جمهور اعلام شد، تصریح کرد: ما خواسته بودیم مشاورین یا مدیرکل‌های وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با هماهنگی معاونت زنان انتخاب شوند که دیروز رئیس جمهور، دستور آن را دادند.
انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: اگر این دستور اجرایی شود، معاونت زنان که شأن سیاست گذاری دارد راحت‌تر می‌تواند در کارهای اجرایی وارد شود که اگر خودش نمی‌تواند کار اجرایی انجام دهد اما یک هماهنگی جدی در حوزه اجرایی داشته باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7