کد خبر: 18371| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۳:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۹۸۹

دکتر خزعلی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری روی آموزش دختران بازدهی چند برابری دارد گفت: باید با استفاده از امکانات دولتی و همکاری گروه‌های جهادی بتوان آموزش فراگیر و عدالت محور را در جامعه گسترش داد.
  «انسیه خزعلی» صبح امروز (پنج‌شنبه 1 مهر) در آئین بازگشایی آغاز سال تحصیلی و زنگ شکوفه‌ها در اهواز، با بیان اینکه خوزستان استانی توانمند است اظهار کرد: خوزستان نباید استان محروم معرفی شود چرا که این استان توانمندی‌های بسیاری چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن از خود نشان داده که جای تقدیر دارد.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد بتوانیم در دولت مردمی حرکت‌های بزرگی در راستای شکوفا کردن استعدادها و ارتقای جایگاه این استان توانمند برداریم افزود: اولین و مهم‌ترین قدم در این زمینه، آموزش فراگیر و عدالت‌محور است و در راس آن باید آموزش دختران در اولویت باشد.
 
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری روی آموزش دختران بازدهی چند برابری دارد اضافه کرد: اگرچه تفاوتی میان آموزش وجود ندارد و همه اقشار باید از آموزش فراگیر برخوردار باشند اما توجه به عدم بازماندگی تحصیل دختران در استان و در بخش مناطق کم برخوردار باید در اولویت باشد.
 
خزعلی با بیان اینکه تا جایی که امکان دارد باید از امکانات دولتی برای فراهم کردن عدالت آموزشی در مناطق محروم استفاده کرد ادامه داد: هر کجا این امکانات اجازه نداد، نیاز است نیروهای جهادی پای ‌کار بیایند و برای تربیت جوانان و فرزندان همت کنند تا با تلاشی مضاعف بتوان آموزش فراگیر و عدالت محور را در جامعه گسترش داد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی بخش‌ها آن‌گونه که باید از آموزش برخوردار نیستند خاطر نشان کرد: برخی از آموزش‌ها باید با مسئله تربیت، آموزش‌های تمدنی و فرهنگ‌سازی و سبک تمدن ایرانی اسلامی همراه باشد که امیدوارم دختران در این زمینه پیشگام باشند.
 
«رضا نجاتی» نیز با بیان اینکه بسیاری از معلمان با وجود ابتلا به کرونا دست از آموزش دانش‌آموزان نکشیدند و در این راه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: ضرورت دارد به معلمانی که در راه تعلیم و تربیت بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند همانند کادر درمان عنوان شهید داده شود.
 
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به عملکرد خوزستان در آموزش مجازی با وجود دارا بودن مناطق کوهستانی و سخت‌گذر و پایین دست ابراز کرد: برنامه‌ریزی شده مدارس سنگی و کپری در خوزستان برچیده شوند.
 
وی با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست کمک خیران مدرسه ساز را در کشور دارد تصریح کرد: امید است به گونه‌ای واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شود که از آبان به بعد شاهد حضوری شدن مدارس و آموزش دانش‌آموزان باشیم.
 
«کوروش مودت» نیز با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال به صورت حضوری و غیرحضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود تاکید کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان و رعایت عدالت آموزشی در اولویت است و امسال آموزش به دانش‌آموزان در چهار بستر آموزش از طریق شبکه شاد، تلوزیون، فضای مجازی و حضوری خواهد بود.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر عدم طولانی شدن فرایند آموزش به صورت غیرحضوری اذعان کرد: دوری از فضای مدرسه و آموزش مشکلات روحی، روانی و جسمی را برای دانش‌آموزان و در آینده آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.
 
وی با بیان اینکه آموزش امسال در مناطق روستایی و عشایری به صورت حضوری است و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در مدارس استان خوزستان نهادینه شده گفت: مدارس در مناطق روستایی و عشایری استان با جمعیت زیر ۲۹ نفر در ۲ نوبت دایر خواهند بود و در مناطق شهری حضور دانش‌آموزان در مدارس نوبت‌بندی می‌شود.
 
مودت با اشاره به اینکه با پوشش کامل  واکسیناسیون دانش آموزان، مدارس با جمعیت بالای ۳۰۰ نفر با نوبت‌بندی حضوری می‌شوند یاد آور شد: امسال در استان خوزستان سال تحصیلی با بیش از یک‌میلیون دانش‌آموز و بیش از ۶۴ هزار نیروی فرهنگی آغاز شد.
 

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7