کد خبر: 17678| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۶ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۶:۲۲:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۶۸

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در آیین اختتامیه رویداد ملی کمند، گفت: رویداد کمند بر تقویت مهارت‌ها و توجه به خلاقیت و نوآوری دانشجویان تمرکز دارد.
دکتر معصومه ابتکار که به صورت مجازی در این آیین سخن می‌گفت، با اشاره به انعقاد ۲۳۰ موافقت‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه مرتبط با زنان و خانواده، گفت: همکاری‌های بسیار خوبی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های کشور در غالب این موافقت‌نامه شکل گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رویداد کمند، رویداد سفیران فرهنگی در حوزه توان‌افزایی کانون‌های فرهنگی، دانشجویی به منظور افزایش مهارت‌های تاب‌آوری، گفت‌وگو و مهارت‌های ارتباطی در جمع، دانشجویان اشاره کرد.
وی افزود: از دیگر موارد موفقیت این توافق‌نامه‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های صنایع دستی، مد و لباس دانشجویان دختر اشاره کرد که فرصتی برای عرضه کارهایشان است و خوشبختانه این نمایشگاه اکنون شکل مجازی پیدا کرده و یک نمایشگاه دایمی مجازی برای این موضوع فعال شده است. هم‌چنین جشنواره زن و علم، جایزه مرحوم مریم میرزاخانی که سالانه اجرا می‌شود و افراد برتر پژوهشی و علمی معرفی می‌شوند. همین‌طور امسال به طور خاص، جشنواره پروین اعتصامی را برای زنان شاعر کشورمان داریم که برگزار خواهیم کرد.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ضمن قدردانی از دانشجویانی که در این فعالیت‌ها همراه هستند، اظهار داشت: همیشه در موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تولید و بخش‌های مختلف اجرایی کشور مانند بهداشت و درمان این دغدغه را داشتیم که ارتباط و پیوند به خوبی برقرار نشده و دانشگاه‌های ما صرفاً با نگاه نظری نسبت به موضوعات نگاه کردند و جنبه‌های کاربردی را کمتر دیدند. هم‌چنین فارغ‌التحصیلان این امکان را نداشتند که بتوانند در کسب‌وکار خود و یا در عرصه‌های مورد نیاز کشور نقش‌آفرینی کنند که خوشبختانه در دوره دولت دوازدهم، چند رویکرد باعث شد تا این رویه تغییر کرده و فرصت‌های نوینی برای دختران و پسران فارغ‌التحصیل به دست آید که از آن جمله می‌توان به تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که از دست‌آوردها و پیش‌رفت‌های بزرگ کشور است اشاره کرد. این شرکت‌ها، استارت‎آپ‌ها و اکوسیستم خوبی که بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و بخش خصوصی ایجاد شده است برای بروز استعدادها و توانمندی نخبگان در عرصه‌های مختلف بسیار موثر هستند.
دکتر ابتکار در ادامه سخنان خود به موضوع مهارت به عنوان یکی دیگر از رویکردهای مهم در نظام آموزشی، در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مهارت خوب‌زیستن اهمیت زیادی دارد و ما می‌خواهیم این مهارت‌‌ها را توسعه دهیم، مهارت‌های تاب‌آوری و ارتباطی خوب که بتوانیم انسجام خانواده و اجتماع و حس اعتماد به نفس و خودباوری ملی‌مان را ارتقا دهیم و همین‌طور مهارت‌های شغلی و کاری که به افراد این فرصت را بدهد که آینده خود را بسازند و ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان را آن‌هم در دنیای مجازی امروز از سطح ایده به محصول و خدمت تبدیل کنند.
معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویداد کمند و با تاکید بر این‌که این طرح از آن‌دسته طرح‌هایی است که روی موضوع مهارت‌ها و توجه به خلاقیت و نوآوری دانشجویان تمرکز دارد، افزود: خوشبختانه این طرح بسیار مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار گرفته و نکته حایز اهمیت این است که این نهال کاشته شده و احتیاج دارد تا اساتید و روسای دانشگاه با آبیاری نهال کمند، الگوی موفق برای مهارت‌افزایی دانشجویان را توسعه دهند و بتوانند این ایده را در سطوح و ابعاد مختلف گسترش دهند تا به یک نقطه‌ای برسیم که همه دانشجویان این فرصت را داشته باشند که بتوانند آموزش‌های مهارتی لازم را ببینند و اعتماد به نفس و دید مثبت نسبت به آینده را برای مشاغل کسب کنند.

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه مازندران

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7