کد خبر: 16548| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۶ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۵:۲:۰ | تعداد بازدید: ۱۴۰۲

حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه گفت: نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی با هدف روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی علوم انسانی و هنر برگزار می‌شود.
معاون دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری اولین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد گفت: افتتاحیه این همایش از ۹ آبان است و تا ۲۴ آبان ادامه دارد و ۲۶ آبان ۱۴۰۰ نیز اختتامیه این همایش برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: روزآمدی، بومی‌سازی و حکمی سازی یعنی بهره مندی از مبانی حکمت اسلامی از جمله مهمترین اهداف نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی است.
وی تاکید کرد:استادان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه پژوهش فعالیت دارند و این استادان ودیگر اساتید دانشکده‌های علوم انسانی دانشگاه‌های سراسر کشور با استفاده از ظرفیت علمی می‌تواند در این همایش شرکت کنند
خسروپناه اضافه کرد:طرح اولین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی بعد از تدوین، در هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد و پیشنهاد این طرح در پایگاه علوم اسلامی به جهان اسلام مجوز را دریافت کرد.
وی گفت: این همایش با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه پیام نور، پژوهشکده فرهنگ موسسه آموزشی امام خمینی و دانشکده جامعه المصطفی برگزار می‌شود.
خسروپناه با اشاره به محور‌های نخستین همایش علوم انسانی و علوم اسلامی افزود: محور‌ها در حوزه حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی، حکمت اسلامی و تعالی جامعه شناسی، حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت، حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی، حکومت اسلامی و تعالی علوم اقتصادی، مدیریت و فقه شهرسازی و معماری، حکمت و فرهنگ اسلامی، حکمت و فضای مجازی از جمله محور‌های این همایش است.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: ۱۳ کمیسیون برای محور‌ها و موضوعات این همایش تعیین شده که کمیسیون‌ها برای تمرکز گرایی در سازمان بر روی هر یک از این موضوعات تمرکز دارند.
وی گفت: مقالات این همایش از دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه ارسال می‌شود. این همایش با سیاستگذاری سازمان‌ها و واحد‌های مختلف در حوزه علوم انسانی برگزار می‌شود وقرار است علاوه بر این همایش پیش همایش‌هایی در راستای فعالیت علوم انسانی و حکمت اسلامی نیز از تاریخ اول تا ۱۶ تیر ۱۴۰۰ برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه افزود: شخصیت‌های برجسته علوم انسانی از کشور‌های مختلف اروپایی، آمریکایی، هند، مالزی، اندونزی و محققانی در عرصه‌های مختلف حکمت و علوم انسانی آثار و نتایج تحقیقات خود را ارسال می‌کنند.
وی تاکید کرد:مقالات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بعد از داوری نتایج اولیه آن اعلام می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با بیان اینکه محدودیتی برای ارسال مقالات وجود ندارد تاکید کرد: مقالات به صورت پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود و بیشترین هدف از برگزاری این همایش بررسی پارادایم‌های علوم انسانی است که بتوانیم کارآیی پارادایم‌های علوم انسانی و نظریه پردازی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی را مطرح کنیم
وی در خصوص نحوه برگزاری همایش گفت: همایش به صورت مجازی برگزار می‌شود مگر اینکه با نظر و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با بیان اینکه قرار است دانشکده علوم انسانی در زیر شاخه‌های مختلف این رشته در قم تاسیس شود گفت: دانشکده‌های موضوعی فراوانی در معاونت علوم انسانی طراحی شده مثل دانشکده حکمرانی، دانشکده پدافند غیرعامل و قرار است با تصمیم شورای گسترش دانشگاه ازاد اسلامی، دانشکده علوم انسانی در قم تاسیس شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7