کد خبر: 15998| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳۰ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۰۰

تفاهم نامه با موضوع همکاری در زمینه حمایت از اجرای ۱۰گرنت میثاق در حوزه علوم انسانی در راستای کاربردی کردن نظریه ها و نوآوری ها میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره منعقد شد.
در نشستی که با حضور دکتر ایمان افتخاری، رئیس صندوق؛ دکتر سید مسعود امینی، معاون آینده پژوهشی علم و فناوری صندوق؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر مسگر معاون هیات حمایت و گفتمان سازی برگزار شد، تفاهم‌نامه حمایت از ۱۰ گرنت میثاق امضا شد. این گرنت در حوزه علوم انسانی در راستای کاربردی کردن نظریه‌ها و نوآوری‌های مصوب دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره و همچنین ضوابط، سیاست‌ها و اولوت های تحقیقاتی صندوق خواهد بود.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه توضیحات اجمالی در ارتباط با فعالیت‌های انجام گرفته در دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره ارائه و بیان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در زمینه و حوزه‌های مختلفی در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری می‌باشد که در این راستا تا کنون بیش از ۳ هزار کرسی ترویجی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برگزار شده و صدور ۳۴۲۰ گواهی از جمله نتایج حاصل از آن بوده است.
وی در ادامه با اشاره به فرآیند کرسی‌های آزاد اندیشی و امتیازاتی که برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت افزودند: تا کنون بیش از ۵۰ نظریه نوآوری در کشور به ثبت رسیده است همچنین چندین طرح نیز در شورای تخصصی در حال بررسی می باشدکه نتایج آن در حال انتشار در کتب درسی خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه در انتهای سخنان خود از برگزاری اجلاس‌های ملی دو سالانه به میزبانی دانشگاه‌های سراسر کشور به منظور انتشار نتایج حاصل از کرسی‌های آزاد اندیشی، تقدیر از صاحبان نظر و دانشگاه‌های برتر خبر داد.
در ادامه نشست دکتر افتخاری ضمن اشاره به تغییر رویکردهای صندوق در سال‌های اخیر اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ توجه ویژه ای به دو حوزه علوم انسانی و علوم پایه در صندوق ایجاد شده به گونه‌ای که بستر و قالب‌های حمایتی خاصی برای حمایت از این حوزه‌ها در نظر گرفته شده است که در این راستا می‌توان از همکاری با نهادهای فعال در حوزه‌های مختلف یاد کرد.
وی با ابراز خرسندی از گسترش همکاری با نهادها افزودند: همکاری با نهادهای فعال در حوزه‌های مختلف در حال گسترش است تا صندوق به عنوان نهاد حمایتی و سازمانها به عنوان نهادهای تخصصی مرتبط با موضوعات، زمینه را برای فعالیت محققین برجسته فراهم آورند.
رئیس صندوق در ادامه با بیان اینکه حرکت محققین برجسته موجب حرکت سایر محققین خواهد شدو در نهایت جریان علمی در کشور ایجاد می‌شود بیان داشت: حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی در راستای قالب‌ها و طرح‌های حمایتی صندوق است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد طراح و شناسایی کننده سازمان‌هایی که خواهان نظریات پژوهشگران هستند نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.
دکتر افتخاری در انتهای سخنان خود از امکان افزایش تعداد گرنت میثاق مندرج در تفاهم نامه فی مابین خبر داد.
در ادامه این نشست دکتر سید مسعود امینی گزارش مختصری از قالب‌های حمایتی صندوق و فرآیند تصویب طرح‌ها با تاکید بر قالب حمایتی گرنت میثاق ارائه نمودند.
دکتر امینی با ابراز خرسندی از مشارکت سازمان‌ها به عنوان مشتری طرح‌های پژوهشی که در گرنت میثاق ارائه خواهد شد اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش به سزایی در اجرای این تفاهمنامه دارد چراکه موجب انتخاب سازمان‌ها به عنوان مخاطب (مشتری) نظریه حاصل از طرح پژوهشی خواهد شد.
در انتهای این نشست تفاهم نامه فی مابین با هدف اجرای قالب حمایتی گرنت میثاق به امضا رئیس صندوق و رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره امضا شد تا طرح‌های پژوهشی کرسی‌های آزاد اندیشی مورد حمایت صندوق قرار گیرد. ‌

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7