کد خبر: 16235| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۷:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۲۷

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: رمز ایستادگی نظام و انقلاب در برابر همه فشار‌ها و تحریم‌ها، انقلاب مردمی است.

دکتر غلامعلی حداد عادل در مراسم رونمایی از کتاب" چهل ستون " افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کار‌های زیادی در کشور انجام شده است که نبایداجازه دهیم غوغای امپراطوری رسانه‌ای استکبار ما را در خصوص این دستاورد‌ها به شک بیندازد.
وی افزود: مطمئنا اگر در این سال‌ها کاری انجام نشده بود، تحریم‌ها این نظام را از پای درمی آورد، تحریم‌هایی که ضد ملت ایران اعمال شده است به هر کشوری در دنیا اعمال می‌شد شیرازه آن از هم می‌پاشید.
آقای حداد عادل اضافه کرد: ممکن است چشم برخی از ساده لوحان به برخی کشور‌های کوچک اطراف ایران خیره شود، زیرا برج ۵۰ طبقه یا ۱۰۰ طبقه دارند یا فرودگاه آن چنایی دارند. این‌ها علامت بزرگی نیست، علامت بزرگی موقعی مشخص می‌شود که بتوانند در مقابل تحریم‌های ظالمانه تداوم داشته باشند.
رئیس فرهنگستان فرهنگ و ادب فارسی هدف تحریم‌ها را از پای درآوردن ملت ایران و رو دررویی آن‌ها با انقلاب دانست و اضافه کرد: ملت ایران در این امتحان بزرگ عظمت خود را نشان داد و از پای در نیامد و پشت سر انقلاب ایستاده اند.
دکتر حداد عادل گفت: انقلاب اسلامی ایران به دست مردم به پیروزی رسید و به دست مردم هم اداره شده است. به همین خاطر است که در هرگوشه‌ای از کشور یک تحول علمی رخ می‌دهد و انقلاب اینگونه در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کند.
وی خطاب به افرادی که از پهلوی اول دم می‌زنند و غرب گرا‌هایی که اسم سیاسی خاص روی خود گذاشته اند و می‌خواهند فعال و بازیگر سیاسی امروز ایران باشند، ولی باطنی غرب گرا هستند افزود: اگر رضاخان نوسازی کشور را به بهترین شکل انجام داده بود، اما بزرگترین لطمه‌ای که او زد این بود که مردم، آزادی سیاسی نداشتند.
وی اضافه کرد: اتفاقی که با حکومت پهلوی در ایران رخ داد یک تحول اجتماعی و مردمی نبود بلکه با پیدا کردن یک قلدر، قول اطاعت به دولت انگلیس داده شد و رضاخان با کودتا وارد ایران شد و مردم در آن هیچ نقشی نداشتند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7