کد خبر: 10245| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۶:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۶۶

وزیر ورزش و جوانان گفت: در تغییراتی که به زودی در استان‌ها خواهیم داشت تلاش می کنیم نظرهای اعضای سمن های جوانان را مورد توجه قرار دهیم.
دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با  اعضای مجمع سمن های استانهای البرز و تهران پس از استماع صحبتها و مشکلات آنها، گفت: خداوند توفیق داد یک دور کامل با نمایندگان سمن های استان های مختلف دیدار داشته باشیم. ان شاءالله در آینده نیز دیدارهایی شکل خواهد گرفت و پیگیری دغدغه ها و مسائلی که تبدیل به مشکل سمن ها شده است صورت می‌پذیرد و تلاش می‌کنیم این موارد را در ادامه راه دنبال کنیم تا به نتیجه برسد.
دکتر سلطانی فر گفت: پس از خروج امریکا از برجام و تحریم های ظالمانه و بی سابقه به کشور ، فشارها به حوزه های مختلف اعم از فرهنگ و هنر و جوانان و مسائل دانشگاهی و ورزش و گردشگری هم وارد شده است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: یک سال پیش ترامپ به اروپایی ها گفته بود بین ۳ تا ۶ ماه جامعه ایران با فشارها و تحریمهای ما دچار فروپاشی خواهد شد اما ملت ما انصافا مقاومت کردند و فشار زیادی را متحمل شدند تا دشمنان به مقاصد خود نرسند.
وی با مقایسه وضعیت درآمدهای نفتی کشور در سال ۹۰ نسبت به ۹۸، تصریح کرد: در سال ۹۰ درآمد حاصل از نفت و گاز و میعانات گازی در حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بوده اما امسال با توجه به تورم سالیانه درامد به ۱۲ میلیارد دلار تبدیل شده است. اگر‌با این روند جلوبرویم می‌شود ۹ میلیارد دلار، یعنی کشور در سال ۹۸ با یک دهم درامد ارزی سال ۹۰ اداره می شود در صورتی که تمامی مشکلات افزایش یافته است.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: مسئولان دولت با تمام توان مشغول به خدمت هستند و باید دانست تامین منابع مالی برای کشور بسیار سخت است، هرسال مشکلات فراوانی داشته ایم برای مثال امسال سیل کمرشکن داشتیم، زلزله داشتیم و بسیاری دیگر از مشکلات.
وی در ادامه به  شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی‌ پرداخت و یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی هر چند خسران بزرگی است اما باعث وفاق ملی و غرور ملی شد و مردم با حضور خود در تشییع پیکر پاک ایشان، از سردار زمان و قهرمان ملی خود قدردانی کردند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: علاوه بر مدیریت حوادث باید مسائل جاری کشور را مدیریت کرد و علی رغم‌وجود تحریم ها ۱۰۰ ها هزار نفر جوان هستند که وارد بازار کار می شوند و نیاز به حمایت های دولتی دارند.
وزیر ورزش در ادامه به مبحث حاکمیت دینی بر محور مردم سالاری پرداخت و گفت: کشوری هستیم که باور و یقین داریم که در سایه یک حکومت دینی دموکراسی را تحقق می‌بخشیم، کش و قوس هایی که در‌ مسیر انتخابات داریم همواره وجود داشته و معنی و مفهوم این را دارد که فضای خوبی حاکم است.
دکتر سلطانی فر افزود: باید باور داشت مسیر دموکراسی از داخل دانشگاه، پژوهشکده ها و کتابخانه ها می‌گذرد و ملت ها این زمان است که به بلوغ فکری می رسند. انتخابات جزو لاینفک دمکراسی و مردم سالاری است و مسیر دموکراسی از صندوق رای و مسیرهای غیر خشونت آمیز می‌گذرد. تمامی کشورهایی که توانسته اند به سطحی از مردم سالاری برسند کشورهایی هستند که روی فرهنگ، مراکز علمی و پژوهشی خود سرمایه گذاری کرده اند.
وزیر ورزش وجوانان در ادامه به سیاست جوانگرایی که در دولت وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های ما در این دوره که با جدیت پیگیری می شود مبحث جوانگرایی در وزارتخانه است. امروز مدیر کل های استان ها زیر ۴۰ سال سن دارند و در فدراسیون های ورزشی از مدت ها پیش این روند را آغاز کردیم و ادامه می دهیم. در حوزه جوانان نیز این امر به خوبی انجام شده و در‌ پی ادامه این مسیر هستیم.
دکتر سلطانی فر افزود:  تاکید دکتر روحانی در اکثر جلسات، استفاده از نیروهای جوانان و بانوان است که در ۶ سال و نیم گذشته همواره صورت پذیرفته است.
وی در ادامه به یکی از برنامه های دولت در خصوص افزایش تعداد مدیران زن در بدنه دولت اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت در این خصوص حضور ۳۰ درصدی مدیران زن تا پایان عمر دولت دوازدهم است که در گزارشی که خانم دکتر ابتکار امروز ارائه کرد آمار مدیران زن در حال حاضر به ۲۶ درصد رسیده که ان شاءالله تا پایان دولت به ۳۰ درصد می رسیم. در بخش جوانان نیز امیدواریم با جوانگرایی، روند انتقال قدرت از نسل گذشته به نسل حاضر به صورت صحیح و با سرعت مناسبی انجام شود.
دکتر سلطانی فر در پایان اظهار کرد: در تغییراتی که به زودی در استانها خواهیم داشت تلاش می کنیم نظرهای دوستان و اعضای سمن های جوانان را مورد توجه قرار دهیم.

منبع:پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7