کد خبر: 9914| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۹ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۷۵

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سقوط هواپیمای مسافربری برای مردم کشور سخت و ناگوار بود، اما پدیده ای که به این ناراحتی‌ها دامن زد، سوءاستفاده ضدانقلاب‌ها از این حادثه بود.
دکتر حدادعادل امروز - یکشنبه - در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ۷۵۲ بویژه فارغ التحصیلان سمپاد که در باشگاه دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: دی ماه امسال دو هفته پُر خبر و خطری بود، در ۴۰ سال گذشته حوادث ناگوار بسیار اتفاق افتاد اما هیچ وقت همانند دو هفته اخیر خبر سنگین و سهمگین شنیده نشده بود.
وی افزود: در برخی مواقع وقتی یک واقعه اتفاق می افتد، انسان هم دچار تاسف و هم تعجب می شود  وقتی افراد عزیزی را از دست می دهند، تاسف آور بود و تعجب زمانی است که دلیل یک اتفاق را فرد نداند.
حداد عادل ادامه داد: یک رویداد گاهی تاسف آور است اما تعجب آور نیست بطور مثال فوت فرد ۱۰۰ ساله  تعجب آور نیست.
اما  علت سقوط هواپیما تعجب بسیاری در همگان ایجاد کرد.
وی یادآور شد: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تاسف فوق العاده بدون تعجب به همراه داشت، شهادت فردی که جان خود را سال ها در میدان های جنگ به دست گرفته بود، دور از ذهن نبود چرا که شهادت آرزوی سردار بود اما حادثه سقوط هواپیما تعجب و تاسف را به همراه داشت.
وی با تاکید بر اینکه بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز پایگاه‌های آمریکا از سوی کشورهای دیگر مورد اصابت قرار نگرفته بود، افزود:  ایران با انتقام سختی که گرفت استقلال و اراده خود را در این زمینه نشان داد.
عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین گفت: هواپیمای مسافری اوکراین مسیر مناسب و ارزان برای دانشجویان در حال تحصیل در کانادا بود، چند روز بعداز حادثه همه به دنبال علت بودند، موضوع  عجیب تر این بود که موشک خودی با هواپیما برخود کرده که در این شرایط تاسف با تعجب فراوان همراه می شود.
حدادعادل ادامه داد: بنده سال ها به استقبال و بدرقه دانش آموزان المپیادی رفتم و همواره دلخوش بودم که این افراد در آینده دانشمندان کشور می شوند و به جامعه خدمت می کنند اما شنیدن خبر جان باختن تعداد بسیاری از آنها بسیار سخت است.
وی اظهارداشت: هر چند که این خبر برای مردم کشور سخت و ناگوار است، اما پدیده ای که به این ناراحتی ها دامن زد، سوء استفاده ضد انقلابی ها  از این حادثه بود.
وی افزود: ضد انقلاب ها در ابتدا اعلام کردند که موشکی به هواپیما برخورد کرده ، سپس همه متخصصان خارجی به بررسی موضوع پرداختند، یعنی تقریبا سه روز مراسم سوگواری خاصی برای این جانباختگان گرفته نشد اما پس از اعلام خطای انسانی عده ای تازه یاد اعتراض و شمع روشن کردن افتادند.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه این اعتراض ها موجب خوشحالی ترامپ شد، گفت:  چرا روزهای قبل از پذیرفتن خطا این اعتراض انجام نشد،  این کار ترامپ را خوشحال کرد ، در نتیجه رییس جمهوری آمریکا با زبان فارسی در توییتر خود ملت ایران را دوست خطاب می کند و آمریکا را دوست ملت می داند.
حداد عادل خاطر نشان کرد: ترامپ ۲۵ میلیون تشییع کننده سردار سلیمانی را نادیده گرفت و تنها عده معدود را به شمار آورد.
یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.
مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ۷۵۲ بویژه فارغ التحصیلان سمپاد امروز با حضور محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فاطمه مهاجرانی رییس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش آموزان جوان و جمعی از دانشجویان و خانواده های جان باختگان حادثه سقوط هواپیما برگزار شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7