کد خبر: 4642| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۶ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۶۷

رئیس دانشگاه علم و صنعت، گفت: نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری به دنبال بهره‌مندی دولت از ظرفیت این مراکز در شرایط تحریم است.
جبارعلی ذاکری درباره همایش روسای دانشگاه ها و موسسه هایپژوهشی و فناوری که روز دوشنبه در دانشگاه الزهرا برگزار می شود، اظهار کرد: روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی شرکت کننده در این نشست در خصوص نقش محوری آنها و کمک به دولت در شرایط تحریم، هم اندیشی می کنند.
وی افزود: روسای دانشگاه ها و برخی وزیران کابینه از جمله وزرای کار و صنعت در حوزه های تحلیل سیاست های ملی اشتغال، وضعیت اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با تحریم سخنرانی و این موضوعات را بررسی می کنند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و هم اندیشی دانشگاه و دولت در زمان تحریم در شرایط فعلی، روسای دانشگاه های سطح یک و موسسه های پژوهشی و فناوری بارها جلساتی برگزار کردند.
وی افزود: دانشگاه ها برای کمک به دولت در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کردند و گام نخست را با تشکیل خوشه هایمطالعاتی در حوزه های اقتصاد خرد و کلان، آب، انرژی، حمل و نقل شکل دادند.
به گفته ذاکری، دانشگاه علم و صنعت پیش از این در حوزه حمل و نقل فعال شده است و سایر دانشگاه ها نیز در دیگر حوزه‌هافعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
ذاکری گفت: دانشگاه های فعال در خوشه های مطالعاتی از توانمندی سایر نخبگان در دیگر دانشگاه ها برای ارائه راهکارهایی به دولت، کمک می‌گیرند.
همایش روسای دانشگاه ها فردا در دانشگاه الزهرا برگزار می شود. در این همایش، روسای دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی دولتی، غیردولتی سطح یک، پژوهشگاه‌های بزرگ دستگاه‌های اجرایی، اعضای اصلی اتاق بازرگانی ایران، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های بزرگ حضور دارند.
همچنین روسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی، صنایع و معادن، اقتصادی و اجتماعی مجلس میهمان این نشست هستند. رئیس مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی، تعداد از روسای انجمن‌های علمی و صاحبان صنایع بزرگ کشور از دیگرمدعوین این همایش خواهند بود.
تبیین وضعیت و چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در شرایط تحریم و چگونگی بهره برداری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جامعه دانشگاهی در مواجهه با چالش‌های احتمالی دو هدف مهم بزرگترین اجلاس روسای دانشگاه های کشور است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزرای کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت میهمان ویژه این مراسم هستند. سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه تولید ملی و اشتغال، نقش توسعه فناوری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلبمشارکت بخش غیردولتی و توسعه سرمایه گذاری، نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست هایاشتغال و کارآفرینی دولت، نحوه تأمین مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز، صنعت و سایر بخش‌های صنعتی و اجرایی، پشتیبانی از مراکز تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و ارتقاء کیفیت کالای ایرانی، نقش دانشگاه ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست های تولید ملی و اشتغال محورهای مورد بحث در این همایش است.
منبع: وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7