کد خبر: 16078| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۷ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۶:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۸۵

دکتر معصومه ابتکار در نشست با فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری اصفهان: مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت:با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری یادواره هفده هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود.
 
معصومه ابتکار در نشست با فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری اصفهان افزود: در تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دوران انقلاب دست کم هشت هزار زن شهید تقدیم شد که این زنان در مقاطع مختلف ایثارگرانه و فداکارانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود.
 
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: دست کم هفت هزار زن جانباز داریم که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود، مسأله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند.
 
وی با اشاره برنامه‌های کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده، خاطرنشان کرد: در ابتدا نشست‌های استانی برگزار و سپس کنگره سراسری و ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و هدف اصلی معرفی زنان شهید و جانباز هر استان به جامعه است.
 
ابتکار اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره برقراری ارتباط با نسل جوان است تا آنان بداند چه زنان و مردانی فداکاری کردند که امروز کشوری امن و پیشرفتی داشته باشیم و در برابر جنگ اقتصادی و تحریم مقاومت کنیم.
 
وی تصریح کرد: از تمام افرادی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط عمومی و زیست مردم شریف استان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم و ارزشمند ما به لحاظ معنویت، مسئولیت و جایگاه که مورد توجه امام(ره) و مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده تجلیل از خانواده معظم شهداست که این مهم یک وظیفه و یادآوری به خودمان است زیرا مسئولیت ما برگرفته از خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی از چه خاستگاهی شکل گرفته است.
 
وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، بیان کرد: یاد و خاطره شهدا برای ما حیات بخش است و برگزاری یادآوری‌ها و تجلیل‌ها به این دلیل است که مسیر ایثار و فداکاری را استمرار ببخشیم.
 
ابتکار اضافه کرد: خانواده معظم شهدا همواره برای ما منشأ امید، استقامت و صبر بودند و مادران و همسران شهدا برای همه جامعه الهام بخش، الگو و نمونه‌ای از خانواده‌های صبور و مقاوم هستند.
 
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یکروزه به اصفهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفت و گو و از مرکز فنی و حرفه‌ای استان بازدید خواهد کرد.
 
قرار است معصومه ابتکار در سفر خود به اصفهان با زنان کارآفرین این استان به بحث و تبادل نظر بپردازد.
 
در این جلسه از مادران و همسران شهدا و جانبازان استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

منبع:معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7