کد خبر: 15907| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۲ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۴۴

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که در عرصه بازی‌های رایانه‌ای نباید از ترسیم رشته‌های تخصصی غافل بود، گفت: سرفصل نویسی و باروری علمی رشته‌های تخصصی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای امر مهمی است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
آیت الله اعرافی عصرامروز در دیدار رئیس و مدیران مرکز مدبر(مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای) با بیان این که مدیریت حوزه در این سالهای اخیر بر اساس منظومه فکری ۲۰۰ طرح بزرگ و مهم اساسی و معطوف به آینده را تدوین نموده است، اظهار داشت: علی رغم تمام مشکلات در فضای ترسیم کارهای بزرگ و کلان و بنیادین موفق شدیم تا ۲۰ سند راهبردی را ترسیم نماییم.
وی با بیان این که در ذیل برنامه های راهبردی ۲۰۰ طرح و برنامه کلان در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با ترسیم بیش از ۴۰۰ رشته گرایش در عرصه علوم اسلامی چتر دانشی خود را برای تخصصی سازی علوم گشوده است.
وی به درختواره رشته‌ها در حوزه‌های علمیه اشاره نمود و اذعان داشت:رشته فقه و هنر و رشته مطالعات دین و فضای مجازی با گرایش ها و رویکردهای تخصصی از جمله مواردی که می توان ناظر به موضوع اشاره نمود.
وی براهمیت ظرفیت سازی درختواره رشته های تخصصی حوزوی اشاره نمود و اذعان داشت: رشته‌های متنوع دریچه‌های نو علمی را پیش روی طلاب گشوده است.
وی توجه به فقه معاصر را از دیگر محورهای پیش روی حوزه‌های علمیه توصیف نمود و اذعان داشت: در حوزه های علمیه مراکز پژوهشی به گونه‌ای ترسیم شده‌اند، تا در صورت لزوم رشته تخصصی خاصی را ناظر به رسالت خویش ارائه نماید.
وی در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش مرکز مدبر با تأکید بر این که در عرصه بازی های رایانه ای نباید از ترسیم رشته های تخصصی غافل بود، خاطرنشان کرد: سرفصل نویسی و باروری علمی رشته‌های تخصصی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای امر مهمی است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
وی اهمیت تربیت مربی و ترسیم درختواره آموزش های کاربردی و مهارتی در حوزه های علمیه مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ظرفیت های موجود حوزه اعم از پایان‌نامه‌ها و تخصص های انفرادی را می توان به سمت تقویت بنیه معرفتی بازی‌های رایانه‌ای سوق داد.
وی در پایان، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه حوزه‌، باید توأمان با ورود پژوهشی، به مقوله‌های آموزشی تولید و ارتقاء بازی‌های رایانه‌ای توجه داشته باشیم.
سه سال فعالیت مرکز مدبر
دکتر بهروز مینایی، رئیس هیئت امنای مرکز پژوهشی مدبر، در ابتدای این دیدار با بیان این که مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای مجموعه‌ای پژوهشی، آموزشی و تولیدی است که بر محور الگوی اسلامی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارد، اظهار داشت: در سه سال فعالیت مرکز مدبر، درس خارج اصول فقه مسائل مستحدثه و درس خارج فقه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده است.
وی ضمن اشاره به تاسیس گروه های تخصصی در حوزه بازی های رایانه ای، تصریح کرد: مرکز مدبر، صرفا مجموعه‌ای آموزشی و پژوهشی نیست؛ در تلاش هستیم تا در زمینه‌سازی برای تولیدات فاخر دینی و معرفتی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای نقش‌آفرین باشد.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7